Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fri omreg.


Anbefalte innlegg

jeg har nylig kjøpt meg en opel omega som jeg tenkte å sette i stand og selge til sommeren etter eu ok. jeg har frist 30.06. har enda ikke betalt for omreg fordi jeg egentlig ønsker å selge bilen med fri omreg slik at jeg kan ta mer for den. hva skjer når man lar være å betale omreg? kommer tidligere eier til å få noe stress for detta å ta kontakt med meg? fri omreg varer vel i 2måneder om jeg har forstått riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva skjer når man lar være å betale omreg? kommer tidligere eier til å få noe stress for detta å ta kontakt med meg?

Er kun hvis du skal beholde skiltene på bilen og bruke den nå, at du MÅ betale omreg. (hvis ikke må du levere skilter innen 3 dager)

 

Forøvrig, når salgsmelding/vognkort del-2 er blitt levert biltilsynet, blir du automatisk oppført som ny eier i databasen, uavhengig av om du betaler omreg. eller leverer skilt

Lenke til kommentar

så da har allerede fri omreg startet da selvom jeg ikke har betalt regningen??

Nei. Er først fra datoen du har betalt omreg. og fått nytt vognkort med ditt navn, at den 2-måneders perioden med fri omreg. til nestemann begynner.

 

Jeg ville bare understreke at man "formelt sett" blir oppført som (ny) eier så snart salgsmelding/vognkort blir innlevert på Biltilsynet. For er noen som tror man ikke er "ordentelig eier" før man har betalt omreg. men sånn er det ikke. Bare nevnte det :)

 

edit: og hvis du vil sjekke om bilen står i ditt navn så send tekstmelding til Statens Vegvesen og du får svar på noen sekunder;

 

regnr xxxxxxx til 2282

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...