Gå til innhold

Lage Internet Bru i Linux Ubuntu 10.10


Anbefalte innlegg

Hallo, Jeg trenger litt hjelp er. jeg har en bærebar med Ubuntu 10.10 som har tråløst internet, jeg har også en stasjonær med Windows xp, det er det at xp leser ikke cden min så jeg på gå gjennom kabel fra bærebar til stasjonær, men dette er jo selfølgelig ikke så lett som og putte kabelen inn i pcen også har jeg internet, jeg har en internet kabel i Bærebar>Stasjonær, men hva må jeg gjøre i linux ubuntu for og la den bærebare føre internet gjennom kabelen til den stasjonære? Er despereat nå.

 

 

Tusen takk for alle svar jeg får!

 

 

 

 

Hilsen,

Marcus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At XP ikke leser CDen kan vel løses ved å kopiere innholdet fra CD til en USB-enhet på den bærbare, for så å sette USB-enheten i den stasjonære etterpå.

 

Er ikke helt sikker på hva du skal med CDen, men det har kanskje noe med å sette opp en internettforbindelse å gjøre?

 

Dette er selvfølgelig å gå rundt problemet, men det var ikke så tydelig å skjønne hva du ville oppnå her ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøver du å installere driver for trådløst nettverkskort eller hva er det egentlig du vil oppnå?

Her er i alle fall en guide du kan bruke til å dele nettforbindelsen. Den er fra wikien til archlinux, men fungerer like fint på ubuntu. Det du er ute etter er å sette opp maskinen som NAT gateway. Bare husk at iptables allerede er installert, så du slipper aller første steg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...