Gå til innhold

Hvordan klokke en 2500+ barton ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke kjøpt xp2500 og nf7-s 2.0 uten å sjekke om du kan oc det... hmmm, og ja du kan... Et tips fra meg er at går til www.overklokking.no , der har dem en nybegynner guide.. Og så lønner det seg å sette seg inni bios`n din... lek litt med den... Jeg kan si så mye at du kan sette ram timing til 2-2-2-5 til å begynne med...

 

Og nei, xp2500+ er ikke låst, så du trenger ikke gjøre noe fysisk med den...

Lenke til kommentar

jeg fant guiden, men jeg synes den er veldig dårlig.. kan du forklare litt hva du mente med å sette opp rammen ??? Gjør du det i bios ??

jeg har en 2500+ barton og Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR

nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN

 

jeg har bare orginalvifte på prosessoren.

hva kan jeg gjøre for å få presset litt mere ytelse ut av maskina mi ??

Uten å kjøpe noe som helst.

Lenke til kommentar
Du har vel ikke kjøpt xp2500 og nf7-s 2.0 uten å sjekke om du kan oc det... hmmm, og ja du kan... Et tips fra meg er at går til www.overklokking.no , der har dem en nybegynner guide.. Og så lønner det seg å sette seg inni bios`n din... lek litt med den... Jeg kan si så mye at du kan sette ram timing til 2-2-2-5 til å begynne med...

 

Og nei, xp2500+ er ikke låst, så du trenger ikke gjøre noe fysisk med den...

 

Hei!

 

Hvorfor skal man sette RAM TIMINGS akkurat på 2-2-2-5.......? Kunne man ikke sette den i AGGRESSIVE MODE (dvs. 8-3-3-2,5). Rekkefølgen din er jeg litt usikker på, men på min BIOS skal være slik som jeg har skrevet det.

 

Fint om jeg kunne få en forklaring på dette!

 

 

Mvh TTN

Lenke til kommentar

For å klokke: Gå inn BIOS. Sett FSB opp med 2 og 2 frem til den ikke vil kjøre skikkelig lengre. Øk så multiplyer til den stopper. Prøv så med multiplyer først. Prøv så med å sette nede multiplyer og opp FSB og så opp med multiplyer igjen.

 

Gjør slikt frem til du finner den settingen hvr du har mest mulig FSB og mest mulig Mhz. Da er den overklokket.

Lenke til kommentar
Du har vel ikke kjøpt xp2500 og nf7-s 2.0 uten å sjekke om du kan oc det... hmmm, og ja du kan... Et tips fra meg er at går til www.overklokking.no , der har dem en nybegynner guide.. Og så lønner det seg å sette seg inni bios`n din... lek litt med den... Jeg kan si så mye at du kan sette ram timing til 2-2-2-5 til å begynne med...

 

Og nei, xp2500+ er ikke låst, så du trenger ikke gjøre noe fysisk med den...

 

Hei!

 

Hvorfor skal man sette RAM TIMINGS akkurat på 2-2-2-5.......? Kunne man ikke sette den i AGGRESSIVE MODE (dvs. 8-3-3-2,5). Rekkefølgen din er jeg litt usikker på, men på min BIOS skal være slik som jeg har skrevet det.

 

Fint om jeg kunne få en forklaring på dette!

 

 

Mvh TTN

 

Du kan alltids bruke aggressive mode, og du har rett at den skal stå i den rekkefølgen du sier... Men det er ikke det ultimate, noen kjører den enda lavere... 5/4/3-2-2-2 har jeg hørt, men jeg går ikke lavere enn 5 foreløpig.. Dette er timing, lavere er bedre...

Lenke til kommentar
Du har vel ikke kjøpt xp2500 og nf7-s 2.0 uten å sjekke om du kan oc det... hmmm, og ja du kan... Et tips fra meg er at går til www.overklokking.no , der har dem en nybegynner guide.. Og så lønner det seg å sette seg inni bios`n din... lek litt med den... Jeg kan si så mye at du kan sette ram timing til 2-2-2-5 til å begynne med...

 

Og nei, xp2500+ er ikke låst, så du trenger ikke gjøre noe fysisk med den...

 

Hei!

 

Hvorfor skal man sette RAM TIMINGS akkurat på 2-2-2-5.......? Kunne man ikke sette den i AGGRESSIVE MODE (dvs. 8-3-3-2,5). Rekkefølgen din er jeg litt usikker på, men på min BIOS skal være slik som jeg har skrevet det.

 

Fint om jeg kunne få en forklaring på dette!

 

 

Mvh TTN

 

Du kan alltids bruke aggressive mode, og du har rett at den skal stå i den rekkefølgen du sier... Men det er ikke det ultimate, noen kjører den enda lavere... 5/4/3-2-2-2 har jeg hørt, men jeg går ikke lavere enn 5 foreløpig.. Dette er timing, lavere er bedre...

 

Hei igjen du!

 

Takk for et kjapt svar! lavere ram timings er bra, men må man da øker volt også?

 

Mvh TTN

Lenke til kommentar
Noen som vet om dette kortet støtter dual ddr ??  

Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR

nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN

 

fy som du poster infoen om det hket ditt da? vi vet nå at du har NF7 v2, trenger ikke paste det i hvert eneste innlegg.. Om det støtter Dual DDR? Gjør det helt sikkert siden det er nForce2, sjekk på esken da! Har du i det heletatt samlet info om tingene du har kjøpt? Hvis du søker på "overklokke" eller "overklokking" i søk funksjonen finner du xxxxxxxxxxx antall folk som har spurt om det samme. Skjønner ikke hvorfor _INGEN_ newbs bruker den? :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...