Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med livet?


Anbefalte innlegg

Jeg hater utdannelsesvalget mitt, har bare et halvt år igjen som lærling.. men kommer aldri til å jobbe i denne bransjen igjen, har innsett at jeg har tatt et feil valg. Hva skal jeg gjøre? Jeg interesserer meg ikke i å jobbe i kundeservice, heller ikke som selger eller noe liknende.. ingeniør eller helsemedarbeider - har ikke gode nok karakterer, pluss at det tar mange år å utdanne seg til det og jeg har en liten familie på vei.

 

Fins det noen middels-bra betalte jobber som ikke krever utdanning? Hva skal jeg gjøre?..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hater utdannelsesvalget mitt, har bare et halvt år igjen som lærling.. men kommer aldri til å jobbe i denne bransjen igjen, har innsett at jeg har tatt et feil valg. Hva skal jeg gjøre? Jeg interesserer meg ikke i å jobbe i kundeservice, heller ikke som selger eller noe liknende.. ingeniør eller helsemedarbeider - har ikke gode nok karakterer, pluss at det tar mange år å utdanne seg til det og jeg har en liten familie på vei.

 

Fins det noen middels-bra betalte jobber som ikke krever utdanning? Hva skal jeg gjøre?..

Vekter krever noen simple kurs, ellers kan du søke om omskolering på grunnlag av "noen medisinsk grunn". eller så kan du gjør som meg å sterte et eget firma, NAV har en ordning der man kan i 6 mnd få dagpenger mens man prøver å starte et selskap, når du tjener penger trekker de ifra det på dagpengene men har du en god idé blir du fort mye rikere enn hvis du bare hadde en simpel jobb. Så har du noe du har lyst til å drive med som ikke krever en BS i noe er det bare å la ambisjonene ta kontrollen og bli din egen herre.

 

Kan alltids studere og jobbe samtidig? kjenner folk som jobber 80% i tillegg til at de går datateknikk (dataing.).

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater utdannelsesvalget mitt, har bare et halvt år igjen som lærling.. men kommer aldri til å jobbe i denne bransjen igjen, har innsett at jeg har tatt et feil valg. Hva skal jeg gjøre? Jeg interesserer meg ikke i å jobbe i kundeservice, heller ikke som selger eller noe liknende.. ingeniør eller helsemedarbeider - har ikke gode nok karakterer, pluss at det tar mange år å utdanne seg til det og jeg har en liten familie på vei.

 

Fins det noen middels-bra betalte jobber som ikke krever utdanning? Hva skal jeg gjøre?..

Vekter krever noen simple kurs, ellers kan du søke om omskolering på grunnlag av "noen medisinsk grunn". eller så kan du gjør som meg å sterte et eget firma, NAV har en ordning der man kan i 6 mnd få dagpenger mens man prøver å starte et selskap, når du tjener penger trekker de ifra det på dagpengene men har du en god idé blir du fort mye rikere enn hvis du bare hadde en simpel jobb. Så har du noe du har lyst til å drive med som ikke krever en BS i noe er det bare å la ambisjonene ta kontrollen og bli din egen herre.

 

Kan alltids studere og jobbe samtidig? kjenner folk som jobber 80% i tillegg til at de går datateknikk (dataing.).

 

-frank

Takk for svar, Frank.

Det kunne jeg faktisk tenkt meg.. men har du kanskje noen tips til hva slags selskap det skal være? Jeg har alvorlig talt ikke noe erfaring med det.. føler meg så amatør i dette.

Lenke til kommentar

Jeg hater utdannelsesvalget mitt, har bare et halvt år igjen som lærling.. men kommer aldri til å jobbe i denne bransjen igjen, har innsett at jeg har tatt et feil valg. Hva skal jeg gjøre? Jeg interesserer meg ikke i å jobbe i kundeservice, heller ikke som selger eller noe liknende.. ingeniør eller helsemedarbeider - har ikke gode nok karakterer, pluss at det tar mange år å utdanne seg til det og jeg har en liten familie på vei.

 

Fins det noen middels-bra betalte jobber som ikke krever utdanning? Hva skal jeg gjøre?..

Vekter krever noen simple kurs, ellers kan du søke om omskolering på grunnlag av "noen medisinsk grunn". eller så kan du gjør som meg å sterte et eget firma, NAV har en ordning der man kan i 6 mnd få dagpenger mens man prøver å starte et selskap, når du tjener penger trekker de ifra det på dagpengene men har du en god idé blir du fort mye rikere enn hvis du bare hadde en simpel jobb. Så har du noe du har lyst til å drive med som ikke krever en BS i noe er det bare å la ambisjonene ta kontrollen og bli din egen herre.

 

Kan alltids studere og jobbe samtidig? kjenner folk som jobber 80% i tillegg til at de går datateknikk (dataing.).

 

-frank

Takk for svar, Frank.

Det kunne jeg faktisk tenkt meg.. men har du kanskje noen tips til hva slags selskap det skal være? Jeg har alvorlig talt ikke noe erfaring med det.. føler meg så amatør i dette.

Hva som helst, jeg startet med IT, og kursholding innen IT. Kanskje du har en hobby, eller kan noe veldig få kan du kanskje kan lære til andre? Jeg kjenner en som kjører rundt å fikser datamaskiner til privatpersoner han tjener fett(han driver dog svart, noe jeg ikke anbefaler), du kan drive med salgskurs, eller starte med livstilsrådgiving, eller kalle deg konsulent i hvaenn felt du ser for deg. Verden er full av muligheter finn noe du liker, noe du kan jobbe med, og tenk ut hvordan du kan bruke det frie markede til å bli rik, slik Bill Gates og Co. gjorde. Jeg vet ikke hva du er flink til så jag kan ikke fortelle deg hva DU bør gjøre, men dette er råd alle bør ta til seg.

 

-frank

Lenke til kommentar

Jeg var vel i lignende situasjon.

Utdannet meg platearbeider, noe som var feilt valg hos meg. Men siden jeg tenkte det var bedre å fullføre enn å begynne på nytt igjen. Og at jeg var møkk lei skolen. Ikke f**n om jeg skulle sitte flere år på skolebenken.

Så fikk jeg meg fagbrevet men begynte å arbeide på min fars gamle arbeidsplass.

Jobber ikke med noe av det jeg tok utdanning som men tjener vel rimlig bra, jeg klager hvertfall ikke. Leilighet, bil og mat på bordet ;p

Jeg kan ikke nevne noen spesifikke jobber, men tror ikke det skulle være så vanskelig å finne en jobb som du ikke trenger noe spes utdanning for, og tjene bra samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...