Gå til innhold

Kosthold for six pack


Mysterio

Anbefalte innlegg

Jeg har trent en del hjemme osv. Skal nå melde meg inn til en av lokale treningssentere. Men det er ikke bare trening som er veien til six pack, men også kostholdet. Jeg ønsker alle mulige tips til dette. Målet er en godt synlig six pack til sommeren.

Jeg er 21år, 183cm høy og har aldri veid over 67kg.

 

Hva bør jeg spise mest av og minst av? Hvor mye av det og hvor ofte? Jeg er rett og slett amatør når det gjelder det med kosthold, fett og forbrenning osv, så ønsker å vite alt jeg trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal endre noe på lang sikt. Men vet ikke hva jeg skal spise osv.. Til middag igår lagde jeg potetmos med 2 røkte pølser og 3 forskjellige grønnsaksblandinger med blant annet gulrotter, blomkål, surkål. mais og mye mer.. Det er jo sunt vil jeg selv påstå, men bruker jo også mye olje(fett) til å steke..

 

Jeg vil ha konkrete svar på hva jeg bør spise mye og lite av.

Lenke til kommentar

Få i deg rikelig med protein, sunne karbohydrater og sunt fett.

 

Proteiner:

Kylling

fisk

tunfisk

melk

kjøtt

og stort sett alt levende

 

Karbohydrater:

Grovt brød

Havregryn

Grove knekkebrød

fullkorns ris/pasta

 

Fett:

Fisk

sunne plante oljer

udos choice

omega 3,6 og 9.

 

finnes også mange andre ting seff, men dette var det jeg kom på i farta.

 

få ett kosthold med fordeling ca 45 %protein, 35% karbo og 20% fett

Lenke til kommentar

Det stemmer, i teorien blir dette da 500 kcal i minus fra kosten og 500 kcal fra trening gir ca en kg ned i uka.

Med et proteininntak på 3g pr kg kroppsvekt så holder du best på muskelmassen ( sammen med trening med vekter)

Det er den raskeste måten uten å muste masse, det er også den beste måten.

 

Hva du faktisk spiser vil ikke påvirke resultatet i stor grad, mer hvordan du føler deg/ energi osv.

Lenke til kommentar

Jeg bør altså spise en del kjøtt for å få passe nok med proteiner og andre ting for karbohydrater og fett..