Gå til innhold

Xbox 360 - HDMI på alle?


rolvs

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt en brukt Xbox 360 (har ikke fått den enda), tror det er en litt eldre versjon. Er det sånn at alle Xbox 360 modeller helt siden starten hadde HDMI utgang?

 

Et annet spørsmål, kan jeg regne med at alle nyere spill virker på maskinen selv om det ikke er nyeste typen maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan uansett kjøre fullHD i kabelen som følger med, hvis tv`n din har disse inngangene.

Håper ikke du har gitt så veldig mye for denne boksen da, med tanke på at en ny slim med 250gb disk koster 1888,- hos elkjøp nå ;)

 

Jeg ga 800,- for den og det var jo ganske billig vil nå jeg si. Det er med disk, men vet ikke hvor stor den er.

 

Kan en kjøre HD via analoge kabeler da? Er vel vanlig composit kobling om det ikke er hdmi? Tenkte å bruke en overgang jeg har liggende, en kontakt for bilde og to for lyd til scart. Vil det fungere?

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Composit (den med gul kontakt) kan du ikke få full-HD utav. Det er den absolutt dårligste typen kabel.

 

Du tenker kanskje på component? Mange blander disse. Component har 3 kabler, med rød, grønn og blå kontakt. Du kan få full-HD via den.

 

Et annet alternativ for full-HD, er å bruke en VGA-kabel.

Lenke til kommentar

Composit (den med gul kontakt) kan du ikke få full-HD utav. Det er den absolutt dårligste typen kabel.

 

Du tenker kanskje på component? Mange blander disse. Component har 3 kabler, med rød, grønn og blå kontakt. Du kan få full-HD via den.

 

Et annet alternativ for full-HD, er å bruke en VGA-kabel.

 

Aha.. Jeg er ganske n00b på lyd og bilde for å si det sånn. :blush:

 

Så det er altså component Xbox 360 uten HDMI har? Hvordan får jeg koblet denne til en flatskjerm uten component kontakter? Må jeg få tak i en overgang til VGA?

Lenke til kommentar

Composit (den med gul kontakt) kan du ikke få full-HD utav. Det er den absolutt dårligste typen kabel.

 

Du tenker kanskje på component? Mange blander disse. Component har 3 kabler, med rød, grønn og blå kontakt. Du kan få full-HD via den.

 

Et annet alternativ for full-HD, er å bruke en VGA-kabel.

 

Aha.. Jeg er ganske n00b på lyd og bilde for å si det sånn. :blush:

 

Så det er altså component Xbox 360 uten HDMI har? Hvordan får jeg koblet denne til en flatskjerm uten component kontakter? Må jeg få tak i en overgang til VGA?

 

Sikker på at du ikke har component inngang? Tror ikke jeg har sett en en hdtv uten det før.

Component kabelen skal også følge med maskinen, med mindre forrige eier ikke la den med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...