Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

reparasjon av glidelager


pondus36

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt lagerbronse "på boks/tube"? Synes å huske at det en gang var mulig å få kjøpt noe metallreparasjon som man kunne reparere slitte akslinger på f.eks kupèviftemotorer. Kanskje det finnes noe slikt til mitt bruk?? Har en Opel Sintra med slitte lager i viskerarmene, men Opel selger kun komplett med armene. Og det koster flesk!

Lagerene består av 2 klammer som man skrur på armene. Det er egentlig utrolig at de ikke vil selge kun lagerene, men det handler vel om ettermarked. Selge mest mulig!

 

 

 

post-221699-0-10709500-1297266467_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, foringen er ikke defekt, men slitt. Foringene sitter inne i den buede delen av klammerene som du kan se på bildet. Når disse klammerene er skrudd sammen, er den runde kulen i armene som går fra viskermotor o.l. inne i dette klammeret. Opel har klammer, men selger de kun sammen med de 3-4 armene som de sitter på. Derfor blir det dyrt.

 

Er det kun foringen som er def?

 

Har du ett bilde av de?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt lagerbronse "på boks/tube"? Synes å huske at det en gang var mulig å få kjøpt noe metallreparasjon som man kunne reparere slitte akslinger på f.eks kupèviftemotorer. Kanskje det finnes noe slikt til mitt bruk?? Har en Opel Sintra med slitte lager i viskerarmene, men Opel selger kun komplett med armene. Og det koster flesk!

Lagerene består av 2 klammer som man skrur på armene. Det er egentlig utrolig at de ikke vil selge kun lagerene, men det handler vel om ettermarked. Selge mest mulig!

 

 

 

post-221699-0-10709500-1297266467_thumb.jpg

Würth har et produkt som heter "Flytende metall FE 1" som jeg har brukt til bl.a. å fylle igjen en oval lagring til vindusvisker på honda crv. funker fett hvis du gjør det riktig. (rengjøring etc)

ulempen er at produktet er kostbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...