Gå til innhold

Hjemmeoppgaven til arkitekt i Århus 2011.


piacathrin

Anbefalte innlegg

Jeg går på skole i Århus. Trives ganske godt, kulturelt sett er det helt likt som Norge og i tillegg er det en haug nordmenn som studerer her. Med tanke på utgifter, er det ikke så ille heller ^^ Har planer om å ta alle 5 årene i Danmark. Burde ikke være noe å lure på om du kommer inn :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey! Nei jeg kommer ikke til å lure om jeg er så heldig å komme inn. :)

Var skoleoppgavene vanskelige?

 

kanskje du kan svare meg på noe annet jeg lurer på angående oppgaven. Vi skal tegne plantegning av modellen (sett ovenfra), og fargelegge de tre grunnformene med rødt.

 

--- Afslutningsvis vælges 3 for kompositionen vigtige figurer, henholdsvis en cirkel, et kvadrat og en trekant. De 3 valgte elementer farvelægges med rød.

 

tror du de tre figurene jeg skal fargelegge, må vere stående slik av vi ovenfra ser en sirkel, trekant og kvadrat. eller kan dette vere for eks. en sylinder som ligger på bunnplaten slik at det ikke lenger ser ut som en "sirkel"? litt vanskelig å forklare. forsto du meg? :)

Lenke til kommentar

Skoleoppgavene var ganske lette synes jeg, bortsett fra den siste. Skulle lage en kulebane hvor forløpet skulle være bygget opp som et naturlig landskap av trepapp. Den oppgaven gikk ret vest for min del, men det viste seg å ikke få stor betydning :p

 

Vel leste oppgaven. Er ikke helt sikker på hva du mente. Er det deloppgave 3?

 

Deloppgaven har sammenheng med med komposisjonen du har laget. Du skal tegne de sett ovenfra.

For å gjøre det enkelt er det bare å ta et bilde sett ovenfra og utvelge de 3 viktige figurene - tegn konturen rett av. Men ut ifra hva jeg har klart å lese meg til skal man bruke sort tusch?

Lenke til kommentar

okey! bra :)

 

ja deloppgave 3. siden vi skal tegne modellen sett ovenifra med sort tusj i forskjellige tjukkelser, så skal tre av figurene fargelegges med rødt.

og da tenkte jeg om de figurene jeg fargelegger må vere slik at vi ser ned i de, altså stå oppreist, slik at vi ser at det er en sirkel, trekant og kvadrat. Om disse ligger på grunnplaten så ser vi sidene av de. en liggende sylinder sett ovenifra blir jo bare en rektangulær figur nærmest. forstår du meg? hehe.

Lenke til kommentar

Jepp nå forstår jeg.

 

Det står at man kan velge om du skal tegne den massiv eller uthulet. Derfor kan du velge om du vil tegne den slik at man ser ned i de eller ikke.

Hvordan du plasserer de er også opp til deg selv, de kan være liggende eller stående, men det velger du i deloppgave 1. Vet ikke om det var svar på spørsmålet?

Lenke til kommentar

ja!

men sett at jeg tegner alle figurene massive og alle figurene er liggende, da vil de ovenfra ikke lenger se ut som sirkel, trekant og kvadrat men som rektangulære figurer nærmest. Og da tenker jeg siden jeg skal fargelegge en sirkel, kvadrat og trekant at dette blir vanskelig om det skal se ut som en sirkel,trekant og kvadrat, og ikke noe annet. hehe. er du med meg?

Lenke til kommentar

Jeg går på skole i Århus, som sagt tidligere i tråden.

Vet du at det er nivåforskjeller, og spør meg om jeg også vet det?

Jeg vet ikke. Det er kanskje mer prestisjefylt å studere i København, men det gir den samme utdannelsen, og begge er godkjent. Så kan ikke tro at det er den helt store forskjellen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja:)

men lurer på hva jeg skal skrive på KOT skjema der det står opptagelsesområdetsnavn? skal jeg skrive Aarhus eller Arkitekt?

 

og skal jeg sende kot-skjema osv til københavn også, når jeg har århus som 1.prioritet?

Endret av piacathrin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...