Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til seriekoble en ekstra telefonkontakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan ikke gjøres før isdn bosen. Hvis du skal bruke isdn telfon i uttaket trenger du 2 ledige par for å kunne koble til isdn telefonen. slik jeg ser på bildet har du bare en 2 par totalt. Du må strekke en ny kabel. Har du derimot en analog telefonadapter kan du ta det ledige parret (guloggrønn) som går fra isdn boksen og koble inn i analog adapteret.

 

Mvh Joacom

Lenke til kommentar

Har en sånn boks på bildet.

Rød grønn går til ISDN boks. Rød blå fra telefonlinjen utenfra.

 

Jeg vil koble til en ledning for et ekstra telefonuttak her.

Kan dette gjøres før isdn boksen? Og hvordan i så fall?

 

Glemte helt å skrive det, Men det er billigere (en at en montør skal fikse det)og du slipper en masse frustrasjon ved å kjøpe siemens gigaset ISDN basestasjon med flere håndsett M/ ladestasjoner du kan ha rundt i huset.

 

...

 

Eller du kan flytte isdn boksen til det punktet du har tatt bilde av og koble begge parene videre til dit isdn telefonen står i dag... det er jo fullt mulig

Endret av joacom
Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Det er en gul og en svart ledning i samme ledning som Grønn og Rød. Det er bare grønn og rød som blir brukt. Som er koblet i boksen på bildet. I Isdn boksen er det og 4 ledninger men bare grønn og rød blir brukt.

 

 

Og det er 4 ledige ledninger fra der jeg har lyst å ha telefonkontakt til der hvor boksen på bildet befinner seg. Er det bare for meg å finne ut hvor disse 4 ledningene skal kobles. Enten i boksen på bildet eller etter isdn boksen.

 

Hvordan blir det da?

Lenke til kommentar

isdn.jpg

 

 

ser du den blå streken jeg har tegnet, Her har du bare 1 ledig par i dag, Du kan strekke en ny kabel (4 par tp kabel )fra isdn boksen til dit.

 

Terminer 2 av parrene (altså 4 greiner, ledninger eller you name it) på pinne 3 og 6 4 og 5 i en rj 45 kontakt (nettverksplugg) Å putt inn i en av de 2 portene på isdn boksen. ta et av de andre parrene og koble på inn på line på isdn boksen (bare pinne 4 og 5 som er i bruk på linje inn)

 

skjøt linje inn i koblingsboksen med scotlock mot parret du har brukt på linje inn på isdn boksen, og bytt ut skjøteboksen med en rj45 modular kontakt, koble parrene på pinne 3 og 6 4 og 5 (Likt som i rj45 pluggen)

 

Legg merke til at telenors grensesnitt er nt1 boksen i huset ditt, klipper du en kabel eller gjør noe slik at du må ha en montør inn i huset kan dette bli veldig dyrt for telenor skriver regning med gaffel, Det kan være det er billigere å ha en montør til å gjøre dette i utgangspunktet... hvis du ikke har sånn veldig peiling. ring relacom, eller sønnico i ditt fylke og be om pris?

Lenke til kommentar

Prøvde å sette i telefonledningen som skal til den nye kontakten i uttak nr 2 på isdn boksen. Og koblet denne direkte inn i isdn telefonen, som fungerte.

Så prøde jeg koble telefonledningen i den nye kontakten/uttaket på 36 45. Men da fungerer ikke isdn telefonen når jeg kobler inn i det nye uttaket.

 

Skal det kobles på en annen måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...