Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Beholde forsterkeren eller kjøpe ny?


leifi123

Anbefalte innlegg

Har 2 basser av typen Almani s3-12, de er på 1000w max og 500w RMS (Dual 4 Ohm Voice Coils). Har også en usCarvor forsterker som yter 500w i 4 Ohm, dette er en monoforsterker og står derfor 500wx1 4Ohm, vil dette si at den gir 500w fra hver +/- eller 500w tilsammen fra ++/--? (den gir også 700w i 2 Ohm og 1250w i 1 Ohm).

Lurer på om jeg skal ha denne, og kjøre på med større kabler og lignende eller heller satse på en annen forsterker sånn som f.eks. Dynabel 4501? Noen tips?

Linker:

Almani s3-12: Almani

usCarvor 5200w: usCArvor

Dynabel 4501: Dynabel 4501

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, for det første, så gir ikke en UsCarvor forsterker det den lover, lang ifra. Og for det andre så er dette som du sier, en MONOforsterker, altså en forsterker med bare en utgang. Det at det fysisk er 2stk pluss og 2stk minus, er bare for å gjøre det enklere å koble til flere suber, men det er fortsatt bare en utgang, som er delt i to ;)

 

Dynabel forsterkeren er vel temmelig nøyaktig dobbelt så kraftig som den UsCarvor dritten ;)

Lenke til kommentar

Okei ;) men er dynabelen god nok til å dra subbene eller må jeg over på noe enda større? og hvis jeg går for dynabelen, må jeg da kjøre den i 1 eller 4 Ohm?

 

Det kan du i grunn velge, men du får litt lite effekt i 4ohm, men kanskje litt mindre stress for forsterkeren... Jeg ville kjørt i 1ohm, og brukt ørene godt så du ikke ødelegger subene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...