Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

komplisert forelskelse


Anbefalte innlegg

Jeg er en fyr som traff ei jente på et treff for en tid siden. Vi fikk en god tone, og jeg merket vi var på bølgelengde. En eller annen gang ble jeg forlesket i henne. Også vet jeg at hun liker meg, dog innbiller jeg meg ikke at hun er forelsket. Det virker for godt til å være sant, men kan være jeg tar feil.

Vi har stadig noen lange, hyggelige samtaler på facebook.

Det største problemet er at vi har noen fylker i mellom oss. Jeg har fantasert om avstandsforhold. Men det er jo selvfølgeli et sjansespill.

Jeg skjønner selvfølgelig at ikke noen av dere der ute har noen fasitsvar. Men hva tror dere? Jeg kommer til å treffe henne igjen. Så det er uaktuelt å fortrenge henne, men burde jeg fortrenge forelskelsen?

Endret av bobbyMc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vær åpen med henne om dine følelser, og om hun også vil satse så sier jeg go-go-go.

Nei, ikke vær det. Dessverre funker det bare i Hollywood-filmer. Å være fysisk og flørte er det som skal til.

 

Du vet at hun liker deg, men du synes det er for godt til å være sant?

=> Kjør på!

 

Jeg vet at hun liker meg. Men jeg vet ikke om hun er forelsket. Det virker for godt til å være sant om hun er forelsket.

Endret av bobbyMc
Lenke til kommentar

Jeg vet at hun liker meg. Men jeg vet ikke om hun er forelsket. Det virker for godt til å være sant om hun er forelsket.

Hvorfor er det for godt til å være sant?

 

Eller det er strengt tatt ikke for godt til å være sant. Men det føles slik. For si det på en annen måte: Jeg går ut i fra at hun ikke har så sterke følelser for meg, at hun er forelsket. Men jeg ser heller ikke bort i fra at hun er forelsket!

Lenke til kommentar

Jeg syntes du kan være åpen om dine følelser, men hvis du ikke vil fortelle henne direkte hva du føler, så bør du i hvert fall gi gode hint om at du liker henne mere enn som venn. Ekte kjærlighet har ingen grenser, så jeg syntes ikke at avstanden her bør spille noen rolle, eller bli et hinder for hvordan ting kan utvikle seg mellom dere.

 

Det er heller ingen vits å begynne å skaffe deg periodekort fra NSB i første omgang. Kjøp engangsbillett først, og når du vet at ting begynner å bli seriøst, så kan du begynne å tenke på å få deg periodekort.

 

Min kjære bor 1,5 t. fra meg, og vi har spleiset sammen på et periodekort til meg, siden det er som regel jeg som tar turen opp til ham. Fair enough. :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes du kan være åpen om dine følelser, men hvis du ikke vil fortelle henne direkte hva du føler, så bør du i hvert fall gi gode hint om at du liker henne mere enn som venn. Ekte kjærlighet har ingen grenser, så jeg syntes ikke at avstanden her bør spille noen rolle, eller bli et hinder for hvordan ting kan utvikle seg mellom dere.

 

Det er heller ingen vits å begynne å skaffe deg periodekort fra NSB i første omgang. Kjøp engangsbillett først, og når du vet at ting begynner å bli seriøst, så kan du begynne å tenke på å få deg periodekort.

 

Min kjære bor 1,5 t. fra meg, og vi har spleiset sammen på et periodekort til meg, siden det er som regel jeg som tar turen opp til ham. Fair enough. :)

 

Dette synes jeg var et fornuftig innlegg! Det er greit med litt oppmuntringer. Jeg for jo se litt ann hvordan dette utvikler seg. Også er det nok lurt med enkeltbillett først ja.

 

Ps: Hvor mye koster periodebillett sånn ca.? Er det ikke for en måned?

Lenke til kommentar

Du må bare kjøre på. Hvis ikke kommer du til å angre for resten av livet ditt, hvis du virkelig liker denne jenta. Nå vet ikke jeg akkurat hvor godt dere kjenner hverandre, men du må nesten tørre å åpne deg for henne hvis du har noen forhåpninger om å bli mer enn venner.

 

Som du sier, så tror du at hun liker deg. Da har du allerede rimelig gode odds. Og avstand er INGEN hindring, alt ordner seg for snille gutter :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette synes jeg var et fornuftig innlegg! Det er greit med litt oppmuntringer. Jeg for jo se litt ann hvordan dette utvikler seg. Også er det nok lurt med enkeltbillett først ja.

 

Ps: Hvor mye koster periodebillett sånn ca.? Er det ikke for en måned?

Tja... det spørs hvor du bor hen og hvor du skal reise til. Du kan sjekke ut prisene her. Irriterer meg som f at periodekort fra NSB skal være så sinnsykt overpriset. Herregud... :ermm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er ikke så mye som har forandret seg. Vi prater fortsatt mye på facebook :) Som oftest er det jeg som tar kontakt, men noen ganger tar hun også kontakt. Jeg vet ikke om hun er forelsket. Derimot har jeg mistanke om at hun tror jeg er forelsket i henne. Jeg synnes det er naivt av henne å ikke skulle tro det.

Så har jeg en teori om at hvis hun ikke skulle vært interresert i meg, men tro at jeg er forelsket i henne, da ville hun skygge unna.

Det er jo ofte slik at man forelsker seg i noen som har likheter med seg selv. Dermed er det en grunn til at hun skulle være forelsket.

Men det er jo veldig ofte forelskelse ikke er gjensidig!

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en veldig god grunn til å vente, så ville jeg gått for it.

Kanskje jeg skal det :) Jeg kommer nok til å treffe henne litt senere i vår, med den organisasjonen vi er med i, som vi forøvrig ble kjent i. Virker mest naturlig å treffe henne der neste gang. Det er bare tidsspøsmål før jeg treffer henne.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en veldig god grunn til å vente, så ville jeg gått for it.

Kanskje jeg skal det :) Jeg kommer nok til å treffe henne litt senere i vår, med den organisasjonen vi er med i, som vi forøvrig ble kjent i. Virker mest naturlig å treffe henne der neste gang. Det er bare tidsspøsmål før jeg treffer henne.

Jeg hadde prøvd å få litt fortgang i det. Det er nå vi lever :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...