Gå til innhold

STORT problem med Roccat KONE.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en relativt ny roccat kone mus. Det er ikke + utgaven og har den nyeste firmware. Problemet er at museknappene (høyre/venstre) musetast ikke fungerer. Og med tanke på at jeg spiller bl.a. WOW og COD blir det problematisk. Det er vanskelig å forklare problemet, men skal prøve så godt jeg kan.

 

Når jeg spiller wow, bruker jeg veldig ofte autorun, og utfører de fleste bevegelser med høyre musetast. Hvis jeg f.eks. skal skifte retning, bruker jeg selvfølgelig høyre musetast til å gjøre det. Gidder ikke tastatur av åpenbare grunner.. Det som skjer nå, fra tid til annen er at characteren min stopper å løpe, som om både høyre og venstre musetast blir trykket inn samtidig. Det blir også problematisk i combat når man styrer rundt så godt man kan..

 

Når jeg spiller cod er dette et enda større problem, jeg skyter med venstre og sikter med høyre for ordens skyld. Når jeg prøver å sikte,er det ofte den går tilbake til "hip-fire" modus. Dette har skjedd helt plutselig, og det er klart musa har detti i gulvet et par ganger når jeg roter rundt i søvne, men den har blitt behandlet pent.

 

Det eneste jeg personlig kommer frem til er at det et hardware problem, at den rett og slett er ødelagt, har noen tips til meg? Aldri blitt sølt på.

 

Mvh. Martinius :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv Kone musen, og ikke "+" versjonen. Vet ikke helt om vi har samme problem, men det ligner litt. Musen min, spesielt venstre museklikk, har en tendens til å dobbeltklikke selv om jeg bare trykker en gang. Det merkelige er at det virker som det går i perioder for hvor ofte det skjer. F.eks. så var det borte i nesten et halvt år, men når jeg kjøpte Black Ops (makan til drittspill) startet det igjen for fullt.

Har den selv den nyeste firmwaren. La også merke til at når jeg kjørte en virus scan (bruker Trend Micro Internet Security) så kom det opp en Doubleclick cookie. Vet ikke om det er cookien, Black Ops eller en feil med musen som forårsaker dette, men kan være ganske så irriterende. Heldigvis er det så godt som borte etter at jeg sluttet med Black Ops og jeg får heller ikke denne cookien når jeg kjører en scan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...