Gå til innhold

Fagbrev som automatiker uten VG2/3


fiskercool

Anbefalte innlegg

Kan man få fagbrev som automatiker uten VG2 og VG3 automasjon, men ta f.eks. bachelor som elektroingeniør med spesialisering innen automasjon?

 

Altså..:

Når du skal ta fagbrev som lærling etter fullført VG2 og VG3 automasjon er læretiden 1,5 år, vil den også være det viss jeg tar bachelor utdanning innen for automasjon?

 

Håper dere forstår spørsmålet mitt.. :/

 

Har VG1 elektro og VG2 el-energi som bakgrunn så er ikke helt blank, hadde en del automasjons timer der, så det er vel gjennomkommelig...

 

Søknadsfristen begynner å nærme seg så blir litt stresset, det er så mye som virker spennende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

For å studere på høyskole må man ha tres (eller allmen påbygg.) Tar man høyskole er det nullvært med fagbrev(Missforståmegrett). Å ha en batchlorgrad er en høyere utdanning. Så skulle jeg valgt mellom høyskole eller et fagbrev til hadde jeg valgt høyskole.

 

Dette fordi jeg har 2 fagbrev som service elektronikker og ikt-driftsfag, Men uansett hvordan jobb jeg søker kommer en "Jæv*l" Med høyskole utdannelse og "stjeler" Jobben.

Lenke til kommentar

Kan man få fagbrev som automatiker uten VG2 og VG3 automasjon, men ta f.eks. bachelor som elektroingeniør med spesialisering innen automasjon?

 

For å få fagbrevet så må du nok ta læretiden også.

 

Jeg vil også anbefale deg å ta et fagbrev om du skulle ta bachelor utdannelsen. Det vil gi deg en stor fordel når det kommer til forståelse av selve faget, - og ved jobbsøking. Det er ingen hemmelighet at du forstår fagfeltet bedre om du har jobbet med utstyret.

Lenke til kommentar

 

For å få fagbrevet så må du nok ta læretiden også.

 

Jeg vil også anbefale deg å ta et fagbrev om du skulle ta bachelor utdannelsen. Det vil gi deg en stor fordel når det kommer til forståelse av selve faget, - og ved jobbsøking. Det er ingen hemmelighet at du forstår fagfeltet bedre om du har jobbet med utstyret.

 

Ja, selvfølgelig, er en veldig stor fordel.. Men er læretiden den samme som en med VG 2 og Vg3 automasjon og en med bachelor i automasjon?

 

For husker.., hvertfall som elektrikker måtte man gå 5 år (?) praksis, hvis man ikke hadde elektro videregående utdanning, åsså hadde man kveldskole.

Lenke til kommentar

 

For å få fagbrevet så må du nok ta læretiden også.

 

Jeg vil også anbefale deg å ta et fagbrev om du skulle ta bachelor utdannelsen. Det vil gi deg en stor fordel når det kommer til forståelse av selve faget, - og ved jobbsøking. Det er ingen hemmelighet at du forstår fagfeltet bedre om du har jobbet med utstyret.

 

Ja, selvfølgelig, er en veldig stor fordel.. Men er læretiden den samme som en med VG 2 og Vg3 automasjon og en med bachelor i automasjon?

 

For husker.., hvertfall som elektrikker måtte man gå 5 år (?) praksis, hvis man ikke hadde elektro videregående utdanning, åsså hadde man kveldskole.

 

Ja, du vil nok måtte gå 1.5 års læretid. Var en fyr med Bachelor som kommenterte de samme for noe år siden. Han måtte, etter hva jeg husker - ta full læretid.

 

Du får en 4 års opplæringstid om du tar elektrofagbrev uten noen form for videregående utdannelse. Da må man også (som du sier) ta kveldsskole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...