Gå til innhold

Erfaring Nikon 35mm 1,8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med Nikon AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1.8G?

 

Tenker muligens å kjøpe denne til bruk på Nikon D3100

 

 

Tar jeg ikke feil, vil du ikke ha autofokus med denne kombinasjonen hus/objektiv..

 

Ellers er det som det ble nevnt kjekt å søke, men det hadde vært passe kjedelig her dersom det var en grense på maks ett spørsmål pr. problemstilling/objektiv+++

 

- Wes

Endret av Wes
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Nikon AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1.8G?

 

Tenker muligens å kjøpe denne til bruk på Nikon D3100

 

 

Tar jeg ikke feil, vil du ikke ha autofokus med denne kombinasjonen hus/objektiv..

 

Du tar feil.

 

Er det noen sak :) Da er det ingen grunn til å la være å kjøpe dette objektivet!

Lenke til kommentar

Dette objektivet er mitt favoritt objektiv!

 

Jeg har også prøvd 50mm f/1.8, men det var ikke så mye å skryte av på mitt D3000.. Det fikk bare manuellfokusering, siden kameraet mitt ikke har innebygd autofokusmotor. Jeg pleier som regel å stille inn fokuset selv, men i noen sammenhenger er det ganske viktig med auto. Fikk heldigvis solgt det etter noen mnd! ;) D3100 har vel heller ikke innebygd autofokusmotor(?), så hold deg unna den, med mindre du vil irritere deg over et objektiv. Tror du vil få mye glede av 35mm! Ellers så er nok 50mm f/1.4 også ganskje kjekt. Selv synes jeg 50mm blir litt trangt.

Lenke til kommentar

Bortsett fra noe elendig mye CA vidåpent så er det ett bra objektiv.

Hmm. For å være helt ærlig, så tror jeg ikke du har sett mye elendig mye CA, hvis du klager på 35mm-en vidåpen ...

 

Perfekt er den nok ikke, men CA er ikke det første jeg tenker på hvis noen spør meg om hva som er dårlig med 35mm-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...