Gå til innhold

Win 7 eller Server 2008 for hjemmenettverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har lyst til å sette opp et lite hjemmenettverk.

Den skal ha som formål å ta backup av en maskin og kunne streame filmer til 2 maskiner.

I tillegg ønsker jeg at utenforstående (familie/venner) skal kunne logge seg på (laste ned og laste opp/streame). I tillegg skal den kunne gjøre dagligdagse ting som Office bruk, nedlastninger ol.

I utgangspunktet regner jeg med at alt dette kan gjøres i Win 7 Pro?

I så tilfelle, er det den enkleste måten? Eller anbefales Server 2008?

i tillegg ønskes det å kunne logge seg på maskinen hvor som helst i verden og streame,osv (fjernstyre).

Innspill/forslag taes imot med takk!

Endret av pierce007
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Windows 7 til dette. Når du installerer W7 for første gang blir du spurt om hva du ønsker å dele med andre maskiner. Når valget er gjort får du et nettverkspassord. Bruk så dette passordet på alle maskiner for å danne et hjemmenettverk. Å bruke servere er pr. i dag helt overflødig i en vanlig husholdning. I større bedrifter er det ofte behov for servere der man bruker administrasjonssystemer som flere skal bruke samtidig.

Skrevet

Jeg bruker Windows 7 til dette. Når du installerer W7 for første gang blir du spurt om hva du ønsker å dele med andre maskiner. Når valget er gjort får du et nettverkspassord. Bruk så dette passordet på alle maskiner for å danne et hjemmenettverk. Å bruke servere er pr. i dag helt overflødig i en vanlig husholdning. I større bedrifter er det ofte behov for servere der man bruker administrasjonssystemer som flere skal bruke samtidig.

ja det harr jeeg ssett - men nå jeg innlegget litt. ønskker og tilgang hvor som helst i verden og. kan vel sikkert gjøres i Win7 det og?

Skrevet

Jeg bruker logmein.com til dette. Brukte tidligere hamachi over vlc. Men synes bildekvaliteten er bedre på logmein. I jobbsammenheng bruker jeg eksternt skriverbord så dette er ikke noe problem hvis du bare googler litt rundt temaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...