pierce007 Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Har lyst til å sette opp et lite hjemmenettverk. Den skal ha som formål å ta backup av en maskin og kunne streame filmer til 2 maskiner. I tillegg ønsker jeg at utenforstående (familie/venner) skal kunne logge seg på (laste ned og laste opp/streame). I tillegg skal den kunne gjøre dagligdagse ting som Office bruk, nedlastninger ol. I utgangspunktet regner jeg med at alt dette kan gjøres i Win 7 Pro? I så tilfelle, er det den enkleste måten? Eller anbefales Server 2008? i tillegg ønskes det å kunne logge seg på maskinen hvor som helst i verden og streame,osv (fjernstyre). Innspill/forslag taes imot med takk! Endret 5. februar 2011 av pierce007
josommer Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Jeg bruker Windows 7 til dette. Når du installerer W7 for første gang blir du spurt om hva du ønsker å dele med andre maskiner. Når valget er gjort får du et nettverkspassord. Bruk så dette passordet på alle maskiner for å danne et hjemmenettverk. Å bruke servere er pr. i dag helt overflødig i en vanlig husholdning. I større bedrifter er det ofte behov for servere der man bruker administrasjonssystemer som flere skal bruke samtidig.
pierce007 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Skrevet 5. februar 2011 Jeg bruker Windows 7 til dette. Når du installerer W7 for første gang blir du spurt om hva du ønsker å dele med andre maskiner. Når valget er gjort får du et nettverkspassord. Bruk så dette passordet på alle maskiner for å danne et hjemmenettverk. Å bruke servere er pr. i dag helt overflødig i en vanlig husholdning. I større bedrifter er det ofte behov for servere der man bruker administrasjonssystemer som flere skal bruke samtidig. ja det harr jeeg ssett - men nå jeg innlegget litt. ønskker og tilgang hvor som helst i verden og. kan vel sikkert gjøres i Win7 det og?
josommer Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Jeg bruker logmein.com til dette. Brukte tidligere hamachi over vlc. Men synes bildekvaliteten er bedre på logmein. I jobbsammenheng bruker jeg eksternt skriverbord så dette er ikke noe problem hvis du bare googler litt rundt temaet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå