Gå til innhold

[Løst] ny laptop ( haster ! )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ANSVARSFRASKRIVELSE JEG ER IKKE ANSVARLIG FOR DINE HANDLINGER ETTER AT DU HAR LEST DETTE INNLEGGET.

 

 

CPU : 2,4GHz dualcore ok

RAM : 1333MHz 4GB/8GB ok, oppgraderbar hvis ønsket

HDD : 5,4k RPM 640GB finn ut hvor mye mb/s og hvis lav; oppgrader til SSD.

GPU : Core 450-650MHz, Memory 800MHz(gir deg høy FPS), bus 128bit(gir deg høyrer mb/s en 64bit bus), DirectX 11 = nyeste teknologi.

Skjerm : LED, 1600x900 / 17.3" ok, ikke full-hd ,men suppert

WIFI : 802.11 b/g/n 100mb/s ok, støtte for de fleste fekvensbånd

utganger: USB2 4x; HDMI;

OS : Win7 64bit ok

 

 

Tror jeg nesten kjøper denne selv.

Men finn ut hva hdd mb/s er og husk å overclocke GPU for "MAX EFFECT".

SDD er en ikkespinnende "disk" obs! dyrt!.

 

ANSVARSFRASKRIVELSE JEG ER IKKE ANSVARLIG FOR DINE HANDLINGER ETTER AT DU HAR LEST DETTE INNLEGGET.

 

Kilde: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductDetail-ProductByRef?ProductRef=PADV74137SO%40store-lefdal&CatalogCategoryID=#tProductTabcontent

Endret av Sandwich
Lenke til kommentar

Hei.

 

Ang. å kjøpe en laptop til spilling så er vel det aldri optimalt? Og isåfall må man gjerne litt opp i pris.

Men dette kommer selvfølgelig an på hvilke spill du ønsker å spiller.

 

Jeg har ikke noe særlig grunnlag til å uttale meg på hva som er bra og ikke bra. Men kan gi deg mine råd basert på mine erfaringer.

 

Når man spiller, så blir bærbare pcer generelt varm. Så om for å skåne deg, eller forlenge pcen sin levetid, ville jeg kjøpt et brett med vifter under for å hjelpe pcen litt. Da blir det også lettere å ha den på fanget f.eks. Selges f.eks på komplett.no.

 

Når det gjelder merke, så har jeg hatt 2 Acer, og 1 HP laptop tidligere. Og disse fungerte fint i begynnelsen, i tillegg til at jeg fikk mye for pengene. Ble desverre en del småtull med begge etterhvert. Men den siste ble en Dell, og den er jeg storfornøyd med. Ingen verdens ting å utsette på verken utseende eller kvalitet.

 

Ble i mitt tilfelle en Dell Inspiron 1564. Kan spille noen spill, men når det kommer til nye spill. Kommer den litt til kort. Rundet uansett SC2, og Mafia 2 på den. Så den type klarer den (om så Mafia lagget litt til tider). Da var nok den vannavkjølte stasjonære i en helt annen klasse :)

 

Ikke så mye hjelp, men mitt synspunkt ihvertfall.

Lenke til kommentar

Når det gjelder merke, så har jeg hatt 2 Acer, og 1 HP laptop tidligere. Og disse fungerte fint i begynnelsen, i tillegg til at jeg fikk mye for pengene. Ble desverre en del småtull med begge etterhvert.

har hørt at nyere modeller av hp og acer har blitt mye bedre, men er ikke helt sikker på dette ;) jeg har også en gammel acer som har vert mye tull med for å si det mildt, men acer har også god garanti. pc en har vert på reperasjon 3 ganger ( xD ) og hver gang har det fikset det ganske fort. er det noen som vet om garanti på HP ?

Lenke til kommentar

Vet ikke direkte ang. garantien på HP, men de også må følge norsk kjøpslov. Reklamasjonsrett er noe norsk lov gir deg. På en datamaskin er reklamasjonretten 5 år så lenge kvittering står på en privatperson.

 

Jeg for min del ville kjøpt en Dell, kjøpte min på Lefdal, og er kjempefornøyd. Men hvis du skal spille, så kan du gjerne få litt bedre specs til samme prisen på en Acer f.eks?

 

Her må du rett og slett bare kjøpe det du ønsker. Du har ihvertfall garantien :)

Lenke til kommentar

De nye HP-modellene er betraktelig bedre enn forrige generasjon. De er ganske mye kjøligere, bedre design (aluminium-chassis osv). Vet også at Acer har blitt bedre, og mange anbefaler dette merket også. Jeg skal ikke komme med noen konkrete modeller, men vil tro at du gjør et godt kjøpt.

Lenke til kommentar

hva skal du bruke maskina til, og hvor mye er du villig til å betale?

 

hp maskiner har generellt dålige kjøleløsninger, og er et herk å få åpnet opp og renset pga. tungvindt sammenbygning.

 

videre sitter det en relativt low end cpu i maskina, og grafikk kortet er heller ikke å skryte av.

 

skal du spille en del så er i allefall denne knall til prisen.

 

http://advance.no/Item.aspx?id=4764598

 

den du har funnet fram er nok ikke et fryktelig dålig kjøp, men bemerkelsesverdig godt er det heller ikke.

Lenke til kommentar
fann ut at harddisken var 3gb/s, er det bra eller dårlig :p

 

Du har jo helt feil fokus. På en maskin du skal spille på, så må du ha god ytelse på flerkjerne CPU og grafikk. I tillegg bør du ha kanskje 4GB RAM. Jeg er ikke så mye inne på bærbare at jeg kan anbefale noe, men man kan jo lese litt i andre tråder for her var det lite matnyttig.

Lenke til kommentar

du må ha dette for og få gode gamer ytelse:

god kjøling, bra cpu aka 4kjerner ellr bedre. gpu geforce 460 eller bedre(dette er et litt høyt krav fra min side men så er jeg grafikk hore da..),hdd 5000+ rpm (perf 7200 eller ssd)skjermoppløsning er relativt bra uanset pris på bærbarpc nå fortida.

at i alt så vill jeg anbefale asus eller msi

for got ytelse vs pris.

 

jeg har veldig dålige erfaringer med acer så jeg vill fraråde acer uanset

 

hp var min første pc men det var tilbake i 2004/2005 så skal ikke utale meg om dette merke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...