Gå til innhold

Bygger PC nå, trenger øyeblikkelig hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg bygger PC for første gang og har nå kommet fram til min første utfordring og klarer rett og slett ikke å finne ut hva jeg gjør.. Jeg har satt sammen de nødvendige delene og driver å trekker sammen kabler osv...

 

Den kabelen som går fra hovedkortet til CD/DVD rom passer ikke.. Hva gjør jeg? Er det slik at noen CD/DVD rom har annerledes innganger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT!

 

Jeg dummet meg ut.. Men sånn er saken nå.. Det er 2 innganger på CD rommet.. Den ene til strøm og den andre til hovedkort. Men problemet er at disse ledningene/inngangene er nøyaktig de samme som på sata harddisk. Skal jeg koble de på samme måte som harddisken? Hva gjør jeg med IDE kabelen, skal ikke den kobles i det hele tatt da?

 

Når jeg plugger inn harddisk skal jeg putte den i hovedkortet hvor det står Sata3g eller Sata6g?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte delene i midten av januar. Kabinettet ble over 1 uke forsinket fordi de sendte meg feil vare 2 ganger. Så jeg klarer ikke å vente lenger eller dra flere ganger til posten osv.. Dessuten så er jeg hos en venn og PC er nesten satt sammen så gidder på en måte ikke å ta ut delene osv. Jeg vil ta sjansen og om hovedkortet skulle bry på noen problemer så skal jeg uten tvil bytte det. Men akkurat nå trenger jeg hjelp til å finne ut hvilken av de SATA inngangene jeg bør bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...