Gå til innhold

Hjelp til valg av riktig abonnement!


Bmx123

Anbefalte innlegg

Heisann folks, jeg har bestemt å kjøpe meg ny smarttelefon! I samme slengen ville jeg ha et nytt abonnement siden jeg har netcom kontant.. Jeg har ikke helt bestemt meg for mobil enda, men noe i iPhone 4 "klassen" dvs: desire, Galaxy S.. Jeg ringer for 100kr i måneden og tekster for det samme beløpet, Jeg vet ikke hvor mye MB jeg trenger til surfing. Ca 10 min om dagen, mail osv.. Kan noen forklare meg Makspris per dag? Vi i familien har netcom så vi bruker frifamile. Og til sist, det skal være billig og ikke alt for dyrt med tlf.

 

Mhv Bmx123

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil holde deg til Netcom, vil jeg tro iTalk Small er det beste alternativet.

 

Telefonen blir dyrere, jo billigere abonnementet er.

 

 

Personlig syns jeg det er utrolig kjekt å ha "rikelig" med inkluderte MB, selv om de fleste av Netcoms abonnement har en makspris på 9 kr for datatrafikk per dag.

Lenke til kommentar

500 Mb holder i massevis om du surfer 10 min hver dag. Facebook, epost aviser og andre småting - 500 mb er da mer enn nok. 500 Mb holder ikke dersom du streamer wimp på 3G nett / ser mye YouTube osv. Dersom 1 sang er 4-5 Mb så kan du jo regne på det selv....

Italk small er kurant abo da det inkluderer nok til litt / moderat bruk + at det gir bra pris på mobil. Kan kombineres med trådløs familie og bestevenn.

Lenke til kommentar

Tenker jeg kjøper uten abbonement, så kjøper jeg One Call folkepakken! :new_woot: Mye bedre deal! 500sms, 500ringeminutter og 500mb for 199! GALSKAP spør du meg :love: Regnet ut at det blir 1000 kroner rimeligere! Noen erfaringer med One Call? Bruker de netcoms eller telenors nett?

Endret av Bmx123
Lenke til kommentar

Onecall bruker Network of norway / Telenors nett. Ikke sikkert at regnestykket er så enkelt som å se på månedspris på abo. Du sier selv du ringer og sender sms for tilsammen omlag 200 kr i måneden. Da har du neppe bruk for 500 min / sms selv om det alltids er kjekt med litt ekstra. Familien din må nå, om du drar til onecall, betale for telefoni til deg og motsatt. Med italk small har du kun 200 inkluderte sms og min, men innad i familie kan du tekste og snakke så mye du klarer gratis. I tillegg kan du ha bestevenn.

Dersom du kjøper f eks en iPhone må du betale ca 4900 om du kjøper til full pris, med italk small er prisen ca 2700. Differanse er ca 2200 kroner. Dvs ca 180 kr per måned om man deler 2200 på 12 mnd ( som er avtaletiden hos Netcom) som du kan legge til regningen hos onecall. - da ender man opp med omtrent samme pris per måned. Velger du samsung galaxy er differanse på pris ca 3000 - dvs ca 250 kr per måned om man deler på 12.

 

På papiret sitter du med færre minutter / sms hos netcom i forhold til onecall, men det kommer jo lhelt an på om du ringer mye til familie og eventuelt bestevenn og om din familie / bestevenn ringer mye til deg... Som per i dag er gratis for deg og din familie. Disse tallene internt i familien har du nok imidlertid best oversikt over selv...

 

Regnestykket er uansett altså ikke alltid så opplagt som ringepriser / telepriser skal ha det til. Det var vel poenget her. Lykke til uansett hva du velger.

 

Legger til at jeg jobber i Netcom - dersom noen lurer altså :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...