Gå til innhold

Fotobutikker på sydkysten av Gran Canaria.


Anbefalte innlegg

Vi skulle reise på viterferie til Egypt, men dit drar man jo ikke nå. Vi reiser derfor til Gran Canaria i stedenfor. Jeg hadde ingen planer om å kjøpe utstyr i Egypt, men kanariøyene er jo frihandelsområde, så da blir det straks fristende. Jeg tenker først og fremst på objektiver, Canon EFS eller EF.

Har noen noen erfaringer med fotobutikker på Gran Canaria? Helst på sydkysten. Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å dra til Las Palmas, men hvis det er mye å spare og noen har noen gode anbefalinger i Las Palmas er det ingen umulighet å reise dit. Håper noen har noen anbefalinger.

 

mvh. Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring (ganske lenge siden) er at det er ikke noe særlig å spare på å handle der enn i Norge. Innhent tilbud og sjekk så opp mot prisen i Norge via internett før du handler. Husk at du også heller ikke får de forbruker garantiene som du har i Norge.

 

De beste prisene, beste utvalget og de største luringene finner du i Las Palmas.

 

Selgerne er også veldig flinke til å lure deg på alle mulige måter selv om du er klar over faren!!

Endret av arthon
Lenke til kommentar

når man går i de butikkene som jeg listet opp er ikke prisen så mye lavere, du sparer avgifter, og det er ikke så mye. grunnen til at du ikek sparer mer er at du ikke blir lurt og får kjøpt det du er ute etter.

 

om du vil ha en linse til et kamera. du velger å gå for sigma 18 200 uten optisk stabilisator. den kostet sist jeg sjekket 500 kroner mindre der nede.

 

dette er fordi vi har fått veldig gode priser på elektronikk i norge, og etter det ble euro der nede har prisen steget for dem.

 

det er slutt på den tiden da man kunne spare masse penger ved å kjøpe elektronikk. i år 2000 noe som jeg mener å huske var siste året de brukte pasetas, fikk jeg med meg hjem et kamera med utstyr som til sammen kostet ca 19000 kroner i norge. jeg betalte 5500 kr. det med garanti og alt slik det skal være.

 

dette kalrer du ikek i dag.

Lenke til kommentar

Jeg hadde holdt meg langt unna kjøp av elektronikk på Gran Canaria - og spesielt kamera/utstyr. Jeg bodde på øya i 1996-1997 og har både hørt og erfart at mange har blitt lurt av det som først kan gi inntrykk av å være seriøse selgere.

 

Klassikeren, og den jeg husker best, er salg av foto/videokamera til skikkelig nettopris. Men når handelen er over kommer det frem at det mangler essensielt tilbehør som f.eks lader/objektiv/batteri/ledninger. Og skal du ha det inkludert er prisen plutselig langt høyere.

 

Lykke til uansett hva du velger å gjøre! :)

Lenke til kommentar

Jeg har GOD erfaring fra å kjøpe ting der de siste 10 årene, men man MÅ overkjøre selgerne - og prute kraftig. Reklamasjon/garanti er nok så som så, men jeg har ikke hatt behov for det heldigvis.

 

Det er uansett viktig at DU sier til selgeren hva du vil ha, for han kommer garantert til å forsøke å prakke på deg 12 armbåndsur og 4 bærevesker i tillegg.

 

Ender det i krangel så er det egentlig bare et godt tegn på at du har gjort en god handel - men åpne eskene før du betaler slik at du er sikker på at du har fått det du har bedt om (ref lader/veske/kabel etc).

 

Kjøpte et Canon Powershot-kamera som kostet 7.700 her hjemme, men betalte ca kr 5.000 der nede inklusiv veske og 512MB minnekort (som var STORT den tiden).

 

PS: Selgeren spyttet etter meg når jeg gikk ut av butikken, men det er hans måte å vise at man har gjort en god handel :) :) :)

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar, jeg har sett ganske nøye på nettsiden til visanta. De har noen gode tilbud, men egentlig ingen som passet for meg. Prisene på det som ikke er på tilbud er vel stort sett det samme som i Norge en del er litt rimeligere, men noe var også litt dyrere. Hvis ikke jeg finner gode tilbud på det jeg ønsker meg, som er god vidvinkel zoom, ent godt macro objektiv og en ok telezomm, blir det ingen handel der nede. De hadde ganske gode priser på superzoom, men da er vel bildekvaliteten "usuper".

 

Jeg setter stor pris på den muligheten forumet gir meg av gode råd fra mer erfarne, så igjen takk.

 

mvh Vidar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...