Gå til innhold

Lydkort moptisk utgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte lydkort med samme formål (optisk utgang). Valgte et Terratec sixpack 5+1. Er veldig godt fornøyd både med kvalitet og pris.

Komplett har ikke dette kortet, men dette skal være tilsvarende

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&view=detailed

 

Dersom du ikke har bruk for alle features som Audigy2 har samt en masse programvare som føkker opp systemet ditt, så er dette et godt valg.

Lenke til kommentar
TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Fun har også optisk. Koster 327 kr på komplett. Har ingen personlig erfaring med det så...

 

Aureon 5.1 Sky er et bedre kort. Har bedre komponenter og innganger.

 

Terratec sine kort er i det store og hele bedre enn Creative sine, men har ikke like mange features. Jeg veit ikke hvordan det er med Audigy2, da jeg ikke har prøvd dette. Jeg har derimot hatt både SB Live! og Audigy Platinum EX.

Terratec kortet er jeg mye mer fornøyd med enn noen av disse, enda prisen bare var ca. 700 kr.

Jeg må legge til at jeg ikke er noen gamer og ikke kan uttale meg på hvordan de forskjellige kortene funker i spill.

 

Hercules sine kort er ikke så bra som verken Terratec eller Creative dersom man ser på valg av komponenter. Men dersom man ikke setter altfor store krav til inngangene og signalnivå, så får man mye for pengene der føler jeg. (Jeg har hatt et Hercules kort også en gang, og det var ikke noe særlig for meg)

Lenke til kommentar
TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Fun har også optisk. Koster 327 kr på komplett. Har ingen personlig erfaring med det så...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&CatID=16&p=28072&view=detailed

 

Dette kortet har både optisk inn og ut. Dette funker skikkelig, men surround på spill får du ikke. Da må du desverre bruke analog 5.1 ut.

 

Har dette kortet og er fornøyd med det. Brukes ikke så mye til spill.

 

Audigy2 har ikke optisk, men dette kan kjøpes som en 5,25 tommer frontplate hvis jeg ikke husker feil.

 

Kortet funker fint for meg, men hvis du kjøper det med 6.1 til Creative så tror jeg ikke du får lyd i bakre-senter. Alt annet skal virke OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...