Gå til innhold

Walt Disney's Hall of Fame - En oversikt


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvem som har skrevet om lederhunden Balto og tittelen på historien (Norsk)? Mener jeg har lest historien i HOF, og at det var Rosa eller Barks. Greier ikke å finne den igjen, men søker på nett og finner at Carl Barks har skrevet om denne hunden i "North of the Yukon". Usikker på om det er samme historie og hva den da heter på Norsk. Har prøvd å søke på "nord for Yukon" uten treff...

 

Har ei datter som har lært om denne berømte hunden, kjente igjen plottet med at den reddet en by fra undergang når den gjorde det umulige under en vinterstorm. Skulle vise henne tegneserieversjonen av historien, men nå finner jeg den ikke.

 

Historien heter "Gøy i Alaska" på norsk.

Det er ikke noen by som blir reddet i denne historien og hunden i historien heter Bjeffo.

Historien er laget av Carl Barks. Det ser ikke ut til at denne historien har vært utgitt i Hall of Fame.

Donald har imidlertid reddet en by en gang. Det gjorde han ved å komme seg dit på ski og levere medisiner.

Det var i historien "Dype spor".

Endret av NikZer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+130498

jeg trodde don rosa bøkene innholdt alle historiene han hadde skrevet jeg, men ble overasket når jeg kjøpte donald denne uken og oppdaget en historie jeg ikke har lest før :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Noen som vet hvem som har skrevet om lederhunden Balto og tittelen på historien (Norsk)? Mener jeg har lest historien i HOF, og at det var Rosa eller Barks. Greier ikke å finne den igjen, men søker på nett og finner at Carl Barks har skrevet om denne hunden i "North of the Yukon". Usikker på om det er samme historie og hva den da heter på Norsk. Har prøvd å søke på "nord for Yukon" uten treff...

 

Har ei datter som har lært om denne berømte hunden, kjente igjen plottet med at den reddet en by fra undergang når den gjorde det umulige under en vinterstorm. Skulle vise henne tegneserieversjonen av historien, men nå finner jeg den ikke.

 

Historien heter "Gøy i Alaska" på norsk.

Det er ikke noen by som blir reddet i denne historien og hunden i historien heter Bjeffo.

Historien er laget av Carl Barks. Det ser ikke ut til at denne historien har vært utgitt i Hall of Fame.

Donald har imidlertid reddet en by en gang. Det gjorde han ved å komme seg dit på ski og levere medisiner.

Det var i historien "Dype spor".

Linken viser for øvrig til den offisielle databasen for Donald Duck-historier, der man blant annet kan søke opp alle Donald-utgivelser i Norge gjennom tidene, også med engelsk navn.

 

Gikk nylig en dokumentar på NRK - "Balto - helten fra Alaska" - der de 53:06 ut i sendingen har et kort innslag om hvordan Carl Barks ble inspirert til historien sin, til de som måtte være interessert i det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvor mange bøker det er meningen det skal være? Har nå mottatt bok 40. Men synes kvaliteten er dalende, og at det ikke er så mye hall of fame lenger. Mer hall of money in to egmont, så vurderer å si opp abonemmentet. Men om det f.eks 45 bøker totalt, så vil jeg jo ha resten. Er det derimot 60, så gir jeg f***

Lenke til kommentar

Lurer også på dette, men av det jeg har sett har ikke Egmont har noen bestemte planer for når de skal stoppe denne serien. Vil vel ikke tro at de holder på så veldig mye lenger, har et inntrykk av at interessen er dalende i likhet med kvaliteten, og kan ikke tenke meg at det er noen med Hall of Fame-status igjen på lista. Hvis det uansett skulle være noe informasjon om når de avslutter bokserien, vil nok den eneste måten å finne ut av dette være å kontakte Egmont.

Endret av Nycolan
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...