Gå til innhold

Walt Disney's Hall of Fame - En oversikt


Anbefalte innlegg

Skulle rydde opp i Hall of Fame bøkene mine her om dagen og stille dem opp i utgivelsesrekkefølge ... Men jeg fant ingen oversikt på det så jeg måtte finne ut av det selv og nå poster jeg oversikten her hvis noen andre skulle være intressert.

 

 

Walt Disney's Hall of Fame

·~ DE STORE SERIESKAPERNE ~·

De norske utgavene i utgivelsesrekkefølge

HoF / Egmont Serieforlaget

 

01 - Don Rosa ~ 12 aug 04

02 - Romano Scarpa ~ 7. okt 04

03 - Carl Barks / Carl Barks og bilene i Andeby ~ 2. des 04

04 - Vicar / Victor Arriagada Ríos ~ 27. jan 05

05 - Don Rosa - bok 2 ~ 31. mar 05

06 - Paul Murry ~ 9. mai 05

07 - Marco Rota ~ 5. jul 05

08 - Carl Barks 2 - Til bords i Andeby ~ 25. aug 05

09 - Erickson · Cavazzano (Drageherrenes Rike) (Byron Erickson & Giorgio Cavazzano) ~ 20. okt 05

 

10 - Don Rosa - bok 3 ~ 9. nov 05

11 - William Van Horn ~ 23. mar 06

12 - Romano Scarpa - bok 2 ~ 4. mai 06

13 - Barks - Jippes (Hakkespettbevegelsen) (Carl Barks & Daan Jippes) ~ 6. juli 06

14 - Daniel Branca ~ 1. sep 06

15 - Tony Strobl ~ 16. nov 06

16 - Don Rosa - bok 4 ~ 2. jan 07

17 - Floyd Gottfredson ~ 22. mar 07

18 - Carl Barks 4 / Carl Barks - Idrettsglede i Andeby ~ 4. jun 07

19 - Paul Murry 2 ~ 9. aug 07

 

20 - Don Rosa - bok 5 ~ 11. okt 07

21 - Jack Bradbury ~ 18. des 07

22 - Don Rosa - bok 6 ~ feb/mar? 08

23 - Milton & Jippes / Freddy Milton og Daan Jippes ~ 22. mai 08

24 - Vicar 2 / Victor Arriagada Ríos - 2 ~ 12. aug 08

25 - Don Rosa - bok 7 ~ 21. okt 08

26 - Hubbard · Kinney / Dick Kinney og Al Hubbard ~ 14. des 08

27 - Don Rosa - bok 8 ~ 27. jan 09

28 - Marco Rota - bok 2 ~ 25. mar 09

29 - Carl Barks 5 / Carl Barks - Musikklivet i Andeby ~ 18. jun 09

 

30 - Dick Moores ~ 9. sep 09

31 - Don Rosa - bok 9 ~ 12. nov 09

32 - Bas & Mau Heymans ~ 18. feb 10

33 - Arild Midthun ~ 27. apr 10

34 - Floyd Gottfredson - bok 2 ~ 15. jul 10

35 - Paul Murry 3 ~ 12. okt 10

36 - Don Rosa - bok 10 ~ 23. nov 10

37 - Cavazzano - 2 / Giorgio Cavazzano - bok 2 ~ 14. mar 11

38 - Carl Barks 6 ... ~ KOMMER

· ~ · Datoene i grått er datoen som stod på fakturaene mine

Endret av Rivers
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt akkurat å lette etter en oversikt over alle Hall of Fame-bøkene. Fant ikke noe, så da gikk jeg på diskusjon.no for å lage en tråd hvor jeg spurte om dette. Og når jeg kommer inn på Tegneserie-kategorien ser jeg den øverste tråden: "Walt Disney's Hall of Fame - En oversikt". :D

 

Gud er med meg idag! Takk, forresten!

 

EDIT: Noen som vet om Don Rosa har trukket seg helt tilbake? Klart den beste serietegneren, har alle bøkene hans. Han er vel bare 59 år eller noe, synd om han har gitt seg helt.

Endret av TheLynx
Lenke til kommentar

Gud er med meg idag! Takk, forresten!

Ingen årsak, mitt barn :D

 

 

 

Sakset dette fra Wikipedia:

 

Retirement

Rosa's eyesight had been very poor since his childhood. In 2006 and 2007 he began having new difficulties which made drawing a very slow and tedious process for him, even more so than normally. In March 2008 Rosa suffered a severe retinal detachment and underwent emergency eye surgery that ultimately proved to be not completely successful. Further surgery in both eyes made drawing even more difficult. On June 2, 2008, during an interview at the Danish Komiks.dk fair, Don stated that he would not do any more Disney comics, citing eye troubles, low pay, and the constant use of his stories in special hardback or album editions by international Disney licensees without any payment of royalties or requests for permission for the use of his name.

 

Det var virkelig dårlig (gammelt) nytt :(

At jeg ikke hadde fått med meg det før nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

når kom egentlig don rosa 10? har ikke funnet den på nettet. don rosa er uten tvil den beste tegneren/historie artisten disney noen sinne har hatt for donald. har alle bøkene hans hittil og synes det var veldig synd når han trakk seg tilbake, men kan jo godt skjønne mannen. synd jeg ikke fikk vært i bergen ifjor og hørt foredraget han hadde der.

Lenke til kommentar

Jeg har også alle bøkene hans untatt den siste. Har faktisk sett den i bokhandelen ved en anledning (bokhandelen har en egen hylle med Hall of Fame-bøker). Den har kommet ut, Egmont har bare ikke lagt den ut på nettbutikken sin. Forresten så tror jeg Don Rosa fortsatt tegner forsider, hvis jeg ikke tar helt feil, men skulle ønske han fortsatte å skrive historier. Gruer meg allerede til jeg har lest ut den tiende boka hans.

Endret av TheLynx
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er serien avsluttet med Don Rosa bok 10? Fikk denne boka før jul en gang, og har ikke mottatt flere bøker etter dette. Mener å ha lest en plass at de skulle avslutte Hall Of Fame med Don Rosa bok 10, så ingen overraskelse. Det er bare det at det fulgte ikke med noe info om dette.

 

Abbonerer også på de komplette årgangene, og kunne tenkt meg til å begynne å abbonere på Carl Barks Samlede Verker dersom de begynte med den igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

Har lurt på når neste bok ville dukke opp selv.

Hadde jeg lest bakpå siste boka (Don Rosa 10) så hadde jeg fått svaret:

 

post-68649-0-25281700-1299616410_thumb.jpg

 

Like greit, egentlig. Det begynner å bli noen meter med bøker.

Har begynt å lure på når jeg skal slutte med de komplette årgangene. Tenker jeg holder på til midten av 70-tallet. Da begynner min samling av orginale DD blader. Har komplett fra 1978 til tidlig 90-tall.

Lenke til kommentar

Hadde ikke lest det, nei. Får vel tolke det som deg, slutten på bokserien og ikke bare slutten på Don Rosas bidrag til serien. Hadde i grunnen håpet at de ville gi ut mye mere av Barks da jeg ikke hadde råd til å abonere på "hans" bokserie da den var tilgjengelig.

 

Har også vurdert å gi meg med De komplette årganger på 70-tallet, men vi får se. Bok 1 1965 er foreløpig siste, noe som tilsier enda 35-40 bøker før jeg begynner med 70-tallet. Det ligger vel 3-4 år frem i tiden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

kunne tenkt meg til å begynne å abbonere på Carl Barks Samlede Verker dersom de begynte med den igjen :thumbup:

 

Tror det blir noen år før de tar opp den igjen, om de i det hele tatt gjør det.

Litt av poenget med den serien var at den skulle være eksklusiv og ble derfor begrenset til 2500 utgivelser, den blir jo ikke så eksklusiv om egmont plutselig skulle ta den opp igjen.

Lenke til kommentar

Fikk også tilbud om å kjøpe Don Rosas samlede verker, men står desverre over. Boksamling har ikke like høy WAF som ølbrygging, og samlinga har allerede vokst godt ut av bokhylla.

 

Er klar over eksklusiviteten i Barks-samlinga som ble gitt ut, så den kommer nok ikke i samme "format" en gang til (desverre :( ) Hadde de gjort det så måtte jeg funnet på noe lurt for å lure den ubemerket inn i huset :innocent: Håper derfor de kjører på med Barks nå i HOF slik at man etter hvert sitter med en ganske komplett Barks-samling alikevel :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som vet hvem som har skrevet om lederhunden Balto og tittelen på historien (Norsk)? Mener jeg har lest historien i HOF, og at det var Rosa eller Barks. Greier ikke å finne den igjen, men søker på nett og finner at Carl Barks har skrevet om denne hunden i "North of the Yukon". Usikker på om det er samme historie og hva den da heter på Norsk. Har prøvd å søke på "nord for Yukon" uten treff...

 

Har ei datter som har lært om denne berømte hunden, kjente igjen plottet med at den reddet en by fra undergang når den gjorde det umulige under en vinterstorm. Skulle vise henne tegneserieversjonen av historien, men nå finner jeg den ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...