Gå til innhold

Spørsmål rundt nettleie / strømpriser


xist

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg fikk meg et lite sjokk nå etter nyttår da nettleien fra Hafslund kom fallende ned i postkassa. Bor i Oslo og har da lite annet valg.

 

Jeg bor i en liten hybelleilighet på 18kvm og fikk en nettleie på 2250kr. Noe jeg ikke får helt til å stemme.

 

På denne regningen var det også en post som het A Konto som kom på 900kr. Jeg trodde A Konto var forhåndsbetalt strøm? Og jeg har da virkelig byttet strømleverandør, da jeg betalte strømregningen min til Gudbrandsdalen Energi.

 

Skal nettleien være så høy her? Eller har Hafslund rotet litt her?

 

Jeg spør her siden det er kul umulig å komme gjennom på telefon og epostsvarene deres er ikke akkurat til å rope hurra over.

 

 

-Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette over 2 måneder? Jeg har ett hus på 128 kvm og fikk nettleie på 1369,- for nov-des bare til sammenligning.

 

Nå skal det jo sies at A-konto, som du er inne på, kan lage litt krøll her. Så, faktisk forbruk i perioden er det du må se på..

 

Når det gjelder A-konto så er det for nettleien. A-konto er innbetalingen av forventet forbruk over perioden. Dette er da helst basert på tidligere forbruk. Så beløpet under A-konto er ut fra forventet forbuk og estimert pris de neste 2(?) månedene (eller hvilke intervaller du har).

Endret av C-angel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk også akkurat regning fra Hafslund. Der består mitt forbruk på ca 3500,- og akonto-beløp til 5600,-. Altså forventer de at jeg skal betale forskudd for mer 1,5 ganger mer enn forbruket de siste 2 måndeder..!

 

Jeg byttet leverandør med det samme. Det kan ikke være nødvendig å betale så mye forskudd. Når det gjelder nettleie har jeg en annen leverandør og kan ikke bytte, men de sender bare forbruk hver 2. måned uten forskudd. Har vært kunde hos NorgesEnergi før og går tilbake til dem nå :yes:

 

Forrige gang jeg betalte så mye i forskudd var til Vitel, som så gikk konkurs og fikk mye saker mot seg...

 

Min oppfordring er å bytte leverandør på forbruk hvis du ikke allerede har en annen!

Lenke til kommentar

Er det ikke bare snakk om å sende inn måleravlesningen sin?

 

Gjorde ikke det på ett og ett halvt år her, også plutselig var jeg 2000 kr i pluss og slapp å betale på ett par måneder.

 

På regningen jeg fikk nå så hadde jeg sendt inn måleravlesning.., men jeg må allikevel betale forskudd.

 

Kan ikke se nødvendigheten i deg selv, de må gjerne sende meg regning på faktisk forbruk hver måned for min del. Men jeg vil ikke betale så mye som 5600,- kr i forskudd..! Tenk deg rentene de får på andres penger hvis alle andre gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...