Dracoknight Skrevet 1. februar 2011 Skrevet 1. februar 2011 Personlig så synes jeg at det ikke eksisterer noe i nærheten av hva en kan definere som "cheese" whatsoever, alt er jo en stratergi, og som oftest kan jo dette counteres ved å scoute det i tide og ikke få panikk. Som jeg har sett så driver "noobs" å kaller all form for stratergi for "cheese" som om det skulle vært noe galt i det, ser du "The Little One" f.eks så kalles det "cheese" fordi det er noe utenom det vanlige. Så hva kan egentlig kalles "cheese"... en stratergi du personlig ikke klarer å countere fordi du ikke er flink nok med scoutes, eller er cheese en form for uvanlig stratergi? Og 6-pool, proxy rax/gateway og rushs er altfor vanlig at du idet heletatt kan kalle det "cheese" lenger....
Dracoknight Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Skrevet 1. februar 2011 En cheese er en all in-strategi. Så et 300-food Zerg angrep regnes som "cheese" per definisjon?
Toggy Skrevet 1. februar 2011 Skrevet 1. februar 2011 300 food angrep er ikke all-in, ettersom man fremdeles har god økonomi etter angrepet, og god produksjon. En all-in vil si at etter angrepet har du ikke sjanse til å fortsette, enten pga økonomi eller pga tech..
aluxez Skrevet 1. februar 2011 Skrevet 1. februar 2011 Poenget med cheese er at det er måten dårlige spillere kan slå gode. Det er myntkast-strategier der du gjør en allin, og håper på at han andre ikke gjør det som countrer. Det blir som å spille poker uten å se på kortene man får. 1
neoman Skrevet 2. februar 2011 Skrevet 2. februar 2011 Jeg personlig ser på all form for 1 base timing pushes som cheese. alle builds som ikke innebærer expanding og bygging av stor økonomi.
Toggy Skrevet 2. februar 2011 Skrevet 2. februar 2011 Ok? De fleste 1 base timing pushes gir jo rom for expanding. Trenger ikke å vinne slaget med et push, bare få en stor nok fordel til å skaffe deg en større fordel.
aluxez Skrevet 2. februar 2011 Skrevet 2. februar 2011 I starcraft 1 ville nok det vært cheese, i sc2 derimot, er det alt for mye timing-pushes på 1 base.
Zepticon Skrevet 2. februar 2011 Skrevet 2. februar 2011 Reaper, photon og 6pool er det jeg vil kalle cheese. Grunnen er at det er "vanskelig" å forutse dersom du ikke er veldig obs på at det kan komme, samtidig som det er "høyrisiko"?
Toggy Skrevet 2. februar 2011 Skrevet 2. februar 2011 Reaper er ikke særlig høy risiko med mindre du går dobbel rax mass reaper uten å ha snøring på hva han går. Som regel er det lett å starte med noen få reapers og så gå over til standard tech. Hvis du går 6 pool så er det vanskelig å gå tilbake til et vanlig build etterpå. Photon cannon kan også brukes til å legge til rette for expand dersom pushet ditt failer, så denne er jeg også i tvil om..
Alpakasso Skrevet 3. februar 2011 Skrevet 3. februar 2011 Alt for generelle begrep. Med reapers kan du gå allin og prøve å vinne. Eller du kan gå 1 rax reaper for å expande. Det samme gjelder photon canons. Forge->Fe kommer til å blir standard i PvZ etter hvert som tiden går. Om fire år kommer jeg tilbake til denne posten.
Patton Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Cheese er en risikant strategi som er enkel å utføre og gir høyt utbytte hvis det ikke scoutes. Er en overraskelsestrategi som mister komplett sin virkning hvis motstanderen ser den tidlig nok.
Gnurk! Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 En cheese er en all in-strategi. Så et 300-food Zerg angrep regnes som "cheese" per definisjon? 300-food attack er ikke cheese siden du ikke nødvendigvis havner bak etter det? (en 1base 300 attack eller 2base 300 attack er noe man ville regnt som cheese tho, men har aldri sett noen gjør dette)
NorvegianDad Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Cheese er et nedsettende uttrykk som refererer til en strategi som er svært ukonvensjonell og designet for å vinne ved hjelp av overraskelsesmoment. Generelt er cheese en easy-win, dersom det ikke blir sett av motstanderen og lett å slå hvis man har scoutet det. Sitert fra http://wiki.teamliquid.net/starcraft/Cheese
Narsissisten Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 En cheese er en all in-strategi. Dette blir vel feil, eller? Cheese er vel strategier man iverksetter tidlig som har en høyere fortjeneste grunnet den høye risken. Som å fly command centeret sitt til gold expoen med en gang spillet starter, eller å gå eco-cheese og lage en til base før noe annet.
Gnurk! Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 En cheese er en all in-strategi. Dette blir vel feil, eller? Cheese er vel strategier man iverksetter tidlig som har en høyere fortjeneste grunnet den høye risken. Som å fly command centeret sitt til gold expoen med en gang spillet starter, eller å gå eco-cheese og lage en til base før noe annet. så du syntes altså 16nex og 15hatch er cheese?
Narsissisten Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 En cheese er en all in-strategi. Dette blir vel feil, eller? Cheese er vel strategier man iverksetter tidlig som har en høyere fortjeneste grunnet den høye risken. Som å fly command centeret sitt til gold expoen med en gang spillet starter, eller å gå eco-cheese og lage en til base før noe annet. så du syntes altså 16nex og 15hatch er cheese? Det er så jævlig irriterende når folk insisterer på å addressere enhver post som om den er idiotisk. Flere castere har kommentert på å gjøre dette som cheese, nettopp fordi det finnes situasjoner eller maps hvor især terran kan expande før noe annet, fordi det er minst forventet.
Gnurk! Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 15hatch kan defende alt og transistioner bra til alt vordan er d cheese? d meste er sant om 16nex mot terran
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå