Gå til innhold

Egypt frakoblet internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor du er så aggressiv på akkurat dette? Jeg har til og med unnskyldt meg for at jeg har klistret posten to ganger. Synes det er utrolig viktig at flere bryr seg om hva mediene faktisk betyr for vårt verdensbilde, og hvordan det kan endres som ved et trylleslag. Ikke glem at det er enkeltpersoner som eier de største mediehusene i verden, og kan lett bli påvirket av egne fordommer og andres bestikkelser.

 

Så for det første spammer jeg ikke, for det andre har jeg ikke TO videoer, jeg har mange, og jeg tok med de mest relevante for øyeblikket.

 

Om man vil forske videre på hvorfor verdensbildet er som det er, kan man søke litt rundt på petrodollar vs petroeuro, fiat-pengesystemet, fractional reserve m.m. bare send meg en PM om du lurer på noe.

 

Synes at Marie Amelie-saken er et godt eksempel på hvor enkelt det er å påvirke nyhetsbildet.

 

Mulig at Al-Jazeera er et høvelig upartisk selskap, men jeg kan ikke gå god for de to-tre selskapene som redigerer stoffet. Har sett en landbasert rakett kryssklippa med en gal araber med AG i handa, i BESTE SENDETID PÅ NRK. NRK har ikke redigert dette klippet selv, og reaksjonen fra min mor var unormalt direkte: "fader dissa musliman altså".

 

For meg er det ikke godt nok å sluke all informasjon ukritisk i hvert fall.

 

 

 

Reuters bombarderer oss/NTB med pressemeldinger om hvor ille krisen er i Egypt. Dette er en vanlig taktikk for å destabilisere soner fra imperialistmaktene (mediebombardement gjør at investorer trekker penger ut fra økonomien, så den kollapser)

Kan du ikke slutte å spamme forumet med dette innlegget med de to videoene dine?

 

Påstandene dine faller på egen urimelighet all den tid Al-Jazeera rapporterer akkurat det samme, og vestlige mediebyråer i stor grad baserer seg på rapporter fra dem.

 

USA har mye å tape på at Mubarak går av, siden han er en god alliert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Reuters bombarderer oss/NTB med pressemeldinger om hvor ille krisen er i Egypt. Dette er en vanlig taktikk for å destabilisere soner fra imperialistmaktene (mediebombardement gjør at investorer trekker penger ut fra økonomien, så den kollapser)

Kan du ikke slutte å spamme forumet med dette innlegget med de to videoene dine?

 

Påstandene dine faller på egen urimelighet all den tid Al-Jazeera rapporterer akkurat det samme, og vestlige mediebyråer i stor grad baserer seg på rapporter fra dem.

 

USA har mye å tape på at Mubarak går av, siden han er en god alliert.

 

Eg synes det han sa var kontribuerende til forumet, hvorfor skal han slutte? Og hvem er du som sier hva som er urimelig eller ikke. Å bare komme og si at noe er urimelig og at noen skal slutte er helt bak mål.

 

:thumbup:

Når man ser hvor lett mange har for å sluke "nyheter" rått som fakta er det greit at noen minner om at det er en fordel å sile info.

Og tenke sjøl. :)

Dersom opprøret i Egypt har rot i generell misnøye fra "folket" er det kanskje ett sunnhetstegn for Egypt.

Er det "regissert" av interesser utenfra (som igjen spiller på menneskets flokkmentalitet/massesuggestion) er det kanskje mindre bra.

Lenke til kommentar

Konspirasjonsteorier om USA og CIAs grenseløse makt over verdens befolkninger er så tynne og hullete at jeg bekymrer meg mer for menneskene som tror på de nevnte teoriene. Det kan være greit å holde seg til fakta. Undergrunnsbevegelsen i det gamle Sovjet er i seg selv et motbevis mot påstandene til eks KGB-agenten i

klippet. Det første
tolker wikileak artikkelen hinsides fornuft. Det at noen hisser til opprør garanterer ikke et opprør. Det som nå skjer i midt-østen har ligget og ulmet i flere tiår. Demningen var nødt til å briste før eller siden.
Lenke til kommentar
USA har mye å tape på at Mubarak går av, siden han er en god alliert.

Dette kan nok bli litt snartenkt. Om dere husker Iran for vel et år siden der USA og andre vestlige land hadde betalte "opphissere" som var på Twitter, Facebook ++ og prøvde å hisse opp til demonstrasjoner mot myndighetene. På vestlig TV var anslagene "flere millioner" demonstranter, i virkeligheten var det rundt 20.000. Omtrent samtidig demonstrerte folk mot mot Obama i Washington, der var anslagene over 2 millioner. Her finnes det bilder som beviser dette (også fra fly) men her i Norge ble denne demonstrasjonen som var den største på lange tide ikke referert i media, annet enn i en avis, en liten i Aust-agder.

Det er også verd å merke seg at allerede tidlig på dagen gikk Webcam etter Webcam offline rundt i byen. Dette skulle ikke folk se.

 

At Mubarak har det til felles med vår egen leder at han er USA sin nikkedukke i mange år er riktig, men kanskje han nekter å utføre de siste ordrene ?

Jeg synes det er bra hvis USA kan hjelpe opposisjonen i land som Iran og Egypt. Problemet er bare at amerikanske myndigheter er livredde for at Egypt skal destabiliseres, så det er definitivt ikke i deres interesse å fyre opp under opprørerne. Fox News har jo faktisk prøvd å vinkle demonstrantene som voldelige bøller og ikke noe annet.

 

Israel har også uttrykket sin bekymring over situasjonen, og skulle heller ønske at demonstrasjonene ga seg så situasjonen i landet forblir stabil.

 

Du klarer rett og slett ikke å bortforklare det faktum at det er Al-Jazeera som gir ut de fleste bildene og videoene fra situasjonen i Egypt nå.

 

Hvilken demonstrasjon mot Obama er det du snakker om? Og hva er relevansen?

 

Reuters bombarderer oss/NTB med pressemeldinger om hvor ille krisen er i Egypt. Dette er en vanlig taktikk for å destabilisere soner fra imperialistmaktene (mediebombardement gjør at investorer trekker penger ut fra økonomien, så den kollapser)

Kan du ikke slutte å spamme forumet med dette innlegget med de to videoene dine?

 

Påstandene dine faller på egen urimelighet all den tid Al-Jazeera rapporterer akkurat det samme, og vestlige mediebyråer i stor grad baserer seg på rapporter fra dem.

 

USA har mye å tape på at Mubarak går av, siden han er en god alliert.

 

Eg synes det han sa var kontribuerende til forumet, hvorfor skal han slutte? Og hvem er du som sier hva som er urimelig eller ikke. Å bare komme og si at noe er urimelig og at noen skal slutte er helt bak mål.

Han skal slutte fordi det han sier åpenbart ikke stemmer overens med virkeligheten, og det blir bare usaklig å holde på slik. Jeg har også forklart hvorfor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Man kan jo ikke bry seg om ip-adressene.. Folk dør og blir såra, og myndighetene prøver å drepe deres sak, og du er glad for det, sånn at du får ip-adressene lenger? Men uansett, vi kommer ikke til å merke det når det går tomt, gjør vi? Vil det ikke bytte til IPv6 uten at vi trenger å gjøre noe?

 

Ok så da kan vi si det slik. Hvem bryr seg om de har internett eller ikke når mennesker er UTE i gatene og blir drept? Skal vi klage på HW.no da for at det er hva de prioriterer ut av alt som skjer i egypt?

 

Poenget mitt er at de burde ha internett, og at vi ikke kan være glade for flere ip-adresser siden de ikke får. Det er som å si at noen mennesker som får for dårlig betalt for maten de dyrker og sulter, er en god ting fordi da får vi mer mat.

Lenke til kommentar

Man kan jo ikke bry seg om ip-adressene.. Folk dør og blir såra, og myndighetene prøver å drepe deres sak, og du er glad for det, sånn at du får ip-adressene lenger? Men uansett, vi kommer ikke til å merke det når det går tomt, gjør vi? Vil det ikke bytte til IPv6 uten at vi trenger å gjøre noe?

 

Ok så da kan vi si det slik. Hvem bryr seg om de har internett eller ikke når mennesker er UTE i gatene og blir drept? Skal vi klage på HW.no da for at det er hva de prioriterer ut av alt som skjer i egypt?

 

Poenget mitt er at de burde ha internett, og at vi ikke kan være glade for flere ip-adresser siden de ikke får. Det er som å si at noen mennesker som får for dårlig betalt for maten de dyrker og sulter, er en god ting fordi da får vi mer mat.

 

Jaja nå gikk det bra til slutt og de har fått internett tilbake.

 

Nå har vi IP addressene til Libya istedet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...