crazyleg Skrevet 28. januar 2011 Skrevet 28. januar 2011 Har en XP klient som er meldt inn i et Windows 2003 domene. Pc'n skal brukes til en konkret ting via en intranettside, har derfor laget en GPO som slår av alt det ikke er behov for. For å hindre at den får tilgang til Internett har jeg forsøkt å legge på en proxyinstilling (også via GPO), men det ser ikke ut som instillingen (satte den til 127.0.0. port 7080) blir aktivert. Noen som kjenner problemet - eller har en annen måte å forhindre internettilgang?
Sickmyduck Skrevet 28. januar 2011 Skrevet 28. januar 2011 Softwarebasert restriksjon mot nettet er ikke den beste løsningen, men å legge inn en proxy til lokal maskin burde fungere. Eneste problemet jeg kan se for meg må være om noen installerer en ny browser eller kjører inn en minnepenn med egen browser. Hva med å sette proxy til 0.0.0.0, og etter at du har satt dette på GPO for bruker kjør "gpupdate" og logg av og på igjen. Det beste er nok å sette restriksjonene i nettverket. Ettersom du ikke forteller noe om infrastrukturen din kan jeg anta at du kan lage VLAN, lag et eget og sett restriksjoner på VLAN'et slik at den kun har tilgang til den tjenesten du vil den skal få tak i. Eventuelt kan du sette opp en lokal routing der alt annet enn det du trenger er routet til 0.0.0.0?
laaknor Skrevet 28. januar 2011 Skrevet 28. januar 2011 Er det user eller maskin-policy du har aktivert proxyinnstillingen på? Maskinpolicy vil ikke trigge på brukerinnstillinger når det gjelder proxy/IE-innstillinger...
crazyleg Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Skrevet 28. januar 2011 Er det user eller maskin-policy du har aktivert proxyinnstillingen på? Maskinpolicy vil ikke trigge på brukerinnstillinger når det gjelder proxy/IE-innstillinger... Det er en user GPO.
crazyleg Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Skrevet 28. januar 2011 Løste det ved å først fjerne proxy-GPO`en, gå inn på klienten og sette proxy 0.0.0.0:8080 manulet og satte unntak. Testet at jeg kom inn på de sidene jeg ville, før jeg fjernet alle innstillingene. Satte så proxy-GPO på serversiden, tok gpupdate /force og alt var i orden. Hadde strengt tatt prøvd noe av det samme fra før, men av en eller annen grunn tok ikke klienten proxy-GPOen, men alt løste seg da jeg starte på ny. Takk for tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå