Gå til innhold

Bedre enn X360 og PS3


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett enkelt spørsmål, men som jeg sliter litt med å finne ett nøyaktig svar på. Håper dere kan hjelpe litt med deres meninger, erfaringer eller ekspertise.

 

Hvor god må en pc være for å slå både Xbox 360 og PS3?

 

Jeg lurer på dette da jeg skal invistere i en HTPC. Denne skal koples til en 1080p LCD-TV over HDMI. Det skal spilles på maskinen og jeg vil derfor ha komponenter som tilsvarer eller slår/knuser X360 og PS3 i dagens spill. Dette skal helst skje uten å støye mer enn noen av konsollene og uten å sløse med penger.

 

Det mest interessante er meninger om CPU, skjermkort, hovedkort og minne. Men for all del foreslå gjerne ett komplett oppsett om du ønsker.

 

Jeg er åpen for at alle som har noe å si om saken ytrer sin mening. Og ja, jeg har søkt i forumet uten å finne noe oppdatert eller relevant svar på mitt spørsmål. Post gjerne link om du skulle finne noe. Happy posting! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Takk for innspillet Danny1814, hva med CPU hva skal til for å slå konsollene? Holder det med en i3 eller må man opp på i5-i7 ?

Er du i i3 prissjiktet ville jeg heller valgt AMD quad core.

 

Greia med konsoll er at spillene er mye mer optimalisert, pga spillet skal kjøre sammen på hardware uansett.

Du får jo aldri kjøpt et spill hvor lag er et betydelig problem med konsoll.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert at konsolla aldri i verden vil komme opp til pc nivå, xbox 360 var utdatart grafikk messig den samme dagen den kom.

 

Til spilling bruker jeg samme skjerm både til pc og xbox 360, det er ikke vanskelig å se forskjell for å si det sånn. Konsollen er utvasket for detaljer og effekter, er i tillegg oppskalert\kornete til de grader.

 

Kan nok tenke meg at en brukt pc til 2000 uten skjerm ikke vil ha noe som helst problemer med å slå konsolla grafikkmessig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...