Gå til innhold

IT Studie


mariusberg

Anbefalte innlegg

Hei.

Liker du å holde på med data og har store interesser for IT området?

Ønsker du å ta en utdannelse innenfor IT men er ikke så glad i matte og fysikk?

Holder du til i Oslo eller skal flytte til Oslo?

 

Da har jeg løsningen for deg.

Noroff er en skole som tilbyr ren og dedikert IT undervisning, her kan du studere 1 år, 2 år eller evnt. 3 år for å få en bachelor, dette er ingen høgskole eller universitet så du slipper alle de tunge fagene som matte og fysikk. Du får fokusere på det du skal jobbe med som er store nettverk, pcer, windows server og linux server.

 

Det er nå stor sannsynlighet for at de åpner opp for klasserom i Oslo til høsten, så gå inn på noroff.no og søk på it studie i Oslo så kan du få lære det du ønsker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv vil jeg på det sterkeste FRARÅDE folk å søke seg til Noroff..

 

Gikk der selv, og opplevde en organisasjon gjennomsyrnet av inkompetanse, elendige lærere, studierektorer som ikke hadde oversikt og utstyr som ikke holdt mål.

 

Jeg kjenner flere som har gått på denne "skolen" og har fremdeles til gode å snakke med noen som er fornøyde.

 

Det er riktignok noen år siden jeg gikk der, men en så tvers igjennom elendig organisasjon har jeg ikke troen på...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm, selv vurderer jeg denne skolen... har enda ikke hørt om erfaringene til folk. Er interessert i flere erfaringer!

 

 

Går der selv. Blir veldig ofte korte dager, og man blir nødt til å studere på egenhånd. Da er det nesten like bra å registrere seg som webstudent, siden dette koster mye mindre. Utstyret er heller ikke av det beste, og en del har prøvd å ta opp dette, men dessverre dårlig respons. Det jeg ser som mest positivt er klasseromsmiljøet, da med tanke på medstudentene.

Så har du generellstudiekompetanse, vil jeg nok heller anbefale deg å søke en høyskole innenfor IT. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trodde ikke reklame/markedsføring var lovlig i forumet? Hvorfor er ikke tråden stengt? Noroff er tross alt en bedrift som er ute etter pengene til folk, og TS driver reklame for bedriften.

 

Skal man forøvrig har et godt utgangspunkt og full forståelse for IT og spesielt programmering er matte nødvendig, og fysikk i noen tilfeller. Så skal du studere noe som ikke er utvannet må du gå for noe som har krav på matte (S1+S2 eller R1) minimum.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Som folk har sagt mange ganger før her på forumet:

 

_hvorfor_ gå noroff når man får en mye bedre utdanning gratis på høgskolen i både oslo og bergen? På høgskolen i bergen har man informasjonsteknologistudiet, her trenger man kun S1 matte (hvis dette er det samme som 2MX fra gammelt av). Her kan man velge flere studieretninger bl.a. drift hvor man lærer akkurat det samme som på noroff.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen av de jeg har møtt som har gått på Noroff har hatt noe særlig positivt å si om skolen. Jeg ville nok heller gått for en offentlig høgskole om man har muligheten.

 

 

Går selv på Noroff, og hadde jeg hatt mulighet til å gått på en høyskole, så hadde jeg valgt det fremfor Noroff.

Lenke til kommentar

...og hvorfor har du ikke den muligheten?

 

På høgskolen i bergen har man informasjonsteknologistudiet, her trenger man kun S1 matte (hvis dette er det samme som 2MX fra gammelt av).

R1 tilsvarer gamle 2MX. S1 og S2 (samlet) sidestilles med R1.

 

Har muligheten, men må ta en del fag pga. at jeg ikke har generell studiekompetanse, men nå er snart 1 år ferdig på noroff, så kommer vel til å ta 1 år til for å få litt mer teori og bygge videre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...