Gå til innhold

Altibox og Mac OS


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har linjer fra Altibox og har den nyere hvite hjemmesentralen fra Telsey. Er usikker på modellnummeret, det står ingensteder. Har alltid hatt pc og mine opp- og nedlastingstider har hele tiden vært det jeg betaler for (10/10).

 

Nå har jeg en ny iMac i hus. På den får jeg aldri mer enn 4-5 mbit opplastingshastiget på wifi. Den blir en anelse høyere med kabel. Kjører dual boot med Windows og Mac OS. Hastigheter på Windows er normale.

 

Jeg vet det finnes fler typer sentraler fra Altibox. Noen av de eldre er sorte. Jeg har hatt med iMacen til fire adresser inkludert min egen. To av stedene har de nye hvite og to har de gamle sorte. Alt fungerer bra med de sorte.

 

Har og prøvd Speed Test på iPhone og iPad på alle adresser med samme resultat.

 

Det må være noe med måten ruteren behandler apple-produktene på. Altibox er på saken, men føler det er litt vanskelig å overbevise de om at noe er feil på deres utstyr, siden jeg på windows får det jeg betaler for.

 

Om noen her har Altibox med de nye hvite sentralene og får over 10 mbit opplasting så hører jeg gjerne i fra dere.

 

Hva om jeg kjøper en ny router og kobler den mellom Macen og Altibox`en? Vil de snakke bedre sammen da tro?

 

EDIT:

 

Oppdaget tilfeldigvis at opplastingshastigheten blir normal, når linjen ned blir godt belastet.

Endret av Manhatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...