Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Sliter fortsatt med batteriet med denne altså...

 

Har du lagt inn f.eks. SystemPanel og satt denne til å logge hva det er som bruker batteriet?

 

Så lenge jeg ber telefonen om å ikke gjøre noe som helst uten at jeg ber den om det så fungerer min finfint. Men som med alle Androids jeg har hatt så går batteriet rimelig fort med en gang man bruker WiFi, GPS eller andre strømkrevende ting.

 

Jeg tror ikke det er noe med selve telefonen å gjøre, men heller med noe du har installert eller en applikasjon som henger / sliter med noe. (Hadde en stund problemer med en epost som hadde et vedlegg som telefonen tydeligvis ikke likte...)

 

Android er et bra og avansert operativsystem for mobile terminaler, men en av de aller største akillehælene til systemet er strømstyringen. Det er for svakt at systemet kan tillate at en applikasjon som f.eks. epostleseren skal få tømme et fullt batteri på et par timer.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt telefonen i litt over en uke nå, og er veldig fornøyd. Men i dag opplevde jeg den som litt ustabil.

 

Det begynte da jeg forsøkte å koble til det ukrypterte gjestenettet på skolen. Til å begynne med ville den ikke koble til (vekslet mellom to ulike statuser, tror det var kobler til og frakoblet). Derfor forsøkte jeg å slå av og på WLAN. Og da stod det mottar IP en stund, før telefonen bestemte seg for å restarte seg. Etter restarten fungerte WLAN fint resten av skoledagen bortsett fra at den i kort tid ble frakoblet iblant selv om det var full dekning hele tiden.

 

Ustabilt WLAN var jeg jo egentlig klar over da jeg valgte telefonen. Men da jeg skulle spille Papijump på bussen låste den seg plutselig til skjermtimeout'en slo inn og litt til, før den restartet av seg selv. På det tidspunktet var WLAN deaktivert via strømsparingswidget'en.

 

Irriterer meg også over at det er alt for lite motstand i volumknappene. Jeg var klar over det før jeg kjøpte mobilen, men det jeg ikke tenkte på var at stille modus går av nor jeg kommer borti knappen. Er det noe måte å deaktivere det på?

Lenke til kommentar

Da ern bestilt hos chess sin nettbutikk :new_woot:

Hadde ikke regnet med å ende opp med en av disse "kineserne" som neste mobil.

Men pris, maskinvare, skjermstørrelse, oppløsning på skjermen og generell byggekvalitet fikk meg til å gå for denne.

Håper denne kommer i posten så fort som mulig :dribble:

 

Testet denne fysisk i butikk og la merke til den gode byggekvaliteten i forhold til hva man betaler for. Hvordan er byggekvaliteten i forhold til htc desire?

Hvor bra takler denne tunge 3d spill?

Noen som har prøvd n64oid(det skal i hvertfall jeg!)?

 

Det jeg kanskje lurer mest på er om overflaten på telefonen er av glass eller plastikk? Kjentes veldig plastikkaktig ut for meg...

 

Takk for svar :thumbup:

Endret av gingerviking
Lenke til kommentar

I følge testen på amobil er det ripefritt glass. Men min erfaring er at det ikke finnes ripefritt glass, men da tåler den i alle fall en del.

 

HTC Desire har jeg aldri hatt, så det vet jeg ikke. Personlig syns jeg byggekvaliteten er bra i forhold til pris, men virker ikke like bra som på dyrere telefoner. Noe jeg anser som helt greit. Man får som regel det man betaler for, men her syns jeg man får mye for pengene!

 

n64oid har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Jeg også lurer på dette "ripefrie glasset". Har noen vært så dumme å kanskje testa det? :D

 

Jeg har forsatt på den plastikk tingen utpå skjermen som følger med når den er ny.

 

Eneste "testen" jeg har kjørt er når jeg jogget med telefonen på innerlomma på jakka der det også lå to stk linser i plastikk ettuiene sine. Ingen riper av det.Har også tatt av skjermbeskytteren da jeg liker å kjøre commando :) Skinnende blank skjerm enda.

Lenke til kommentar

Det skal nok ekstremt mye til for å lage riper vil jeg tro. Mistet en 6000 kroners telefon med ripefritt glass ut av lastebil i fart, og den landet i grusen. (ca 10-20 kilometer i timen) Da ble det noen småriper i den, men annet hadde jeg ikke forventet. Er nok ikke slikt de tenker på når de sier ripefritt glass. Men ved normal bruk vil jeg tro det er ripefritt.

Lenke til kommentar

Det skal nok ekstremt mye til for å lage riper vil jeg tro. Mistet en 6000 kroners telefon med ripefritt glass ut av lastebil i fart, og den landet i grusen. (ca 10-20 kilometer i timen) Da ble det noen småriper i den, men annet hadde jeg ikke forventet. Er nok ikke slikt de tenker på når de sier ripefritt glass. Men ved normal bruk vil jeg tro det er ripefritt.

 

Normalt bruk? En dag i ei lomme med ett par nøkkler i? Tror du skjermen klarer det?

Lenke til kommentar

Mista min under joggetur ned en skråning, fant den igjen - på grus, uten en eneste skramme. Enten har jeg vært heldig, eller så er skjermen ripefri:)

 

Ang batteriet; det faller veldig fort ned til rundt 80prosent etter at jeg har tatt ut strømmen, og så holder det seg på rundt det nivået til det har gått en 14-15timer, så faller den ned på 20-25 prosent, men dette holder til gjengjeld lenge. var på 25 klokken 1700 igår, er på 19% nå.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den med kontantkort hos djuice. (Det het vel Easy om jeg ikke husker helt feil)

Betalte 1818 kr ink. frakt. Har aldri åpnet konvolutten med kontantkortet. Bruker den med Talkmore. De bruker Telenor sitt nett, så jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skal fungere med andre leverandører som bruker Telenor sitt nett.

 

 

Husk at både DJuice og Talkmore ER Telenor. Så mobilen er uansett Telenor-låst.

 

Eh...var det ikke det jeg skrev... :)

 

Nei... Andre leverandører som bruker Telenors nett er f.eks. Ventelo og Ludo.

Talkmore og Djuice er bare andre typer abonnement hos Telenor. Så telenor taper ikke noe på at du bruker den med et annet Telenor-kort, så lenge du ikke bruker den med en konkurrent...

Hvis du kjøper en sponset telefon låst med Djuice kan du neppe bruke den med Ludo-SIM uten å få den låst opp for annen operatør og betale mellomlegg.

 

Uansett bra pris for en grei telefon som U8800, som tråden egentlig handler om... ;)

 

Jeg kjøpte telefon med Djuice Easy og har et simkort fra Ludo. Dette fungerer helt greit uten å låse opp noe som helst. Telefonen er låst til nettverket - ikke operatør.

 

Så det vil si jeg kan Kjøpe telefonen med Djuice Easy og bruke den med mitt Onecall kort? (Onecall bruker både Telenor og Network Norway's nett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...