Gå til innhold

Erfaringer med Speedlite 460?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han mener nok Yongnuo 460 eller 460 II.

 

Jeg vet ikke forskjellen på disse, men jeg har to stykk av den første versjonen og de fungerer veldig bra (sett i forhold til prisen). Jeg har også Yongnuo RF-602 for å trigge dem trådløst. Disse fungerer også veldig bra.

 

Jeg ville imidlertid kikket litt på ebay. Jeg kjøpte begge blitzene, RF-602 sender og tre mottakere for 1000 kr til sammen.

 

Regner forresten med at du er klar over at det ikke er noe TTL å hente her?!?

Lenke til kommentar

skal ikke påstå at jeg viste hva TTL var, men etter litt kjapp lesing, så forsto jeg det som at jeg må stille inn styrke på blitz manuellt? noe som egentlig virket litt kult, upraktisk men kult.

 

1000kr for den pakka dær hørtes forresten ut som noe lommeboka mi ville likt

 

Tja, det kommer an på hva du skal fotografere om det er upraktisk eller ikke. Jeg har disse to pluss en TTL blits, men jeg kjører som regel alt manuelt uansett. Jeg syntes uansett at det er så billig at det er verdt å trøble litt for å lære.

Lenke til kommentar

Se dær ja, som du sikkert skjønner, så er jeg rimelig grønn på 7D'n enda. Men da fikk jeg fort ett spørsmål til! hva trenger jeg da for å få fyrt av to eksterne blitz? regner med jeg må ha no slags reciver på blitzen.

 

mente speedlight 460 ja?

 

Min lenke

 

Om du bruker orginale blitser trenger du iallefall ikke noe ekstra, synest å huske at 7D kan styre 7 blitser samtidig (har ikke sjekket det opp) men to har jeg selv brukt uten problem,det er bare å stille dem inn som slave og fyre løs.

Lenke til kommentar

Om du bruker orginale blitser trenger du iallefall ikke noe ekstra, synest å huske at 7D kan styre 7 blitser samtidig (har ikke sjekket det opp) men to har jeg selv brukt uten problem,det er bare å stille dem inn som slave og fyre løs.

 

Kunne sikkert googlet dette, men tar den late løsningen..

 

Hvordan fungerer egentlig blitsstyringen på 7D? Er det noe IR opplegg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...