Gå til innhold

Panasonic cashback, noen som har skjemaet?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte to Panasonic objektiver før jul som hadde cashback. Stod at man skulle sende inn et skjema til Panasonic som man fant på nettet. Da jeg skulle laste ned skjemaet nå etter jul, så får jeg bare feilmelding. Her er linken: http://www.panasonic.no/html/no_NO/Produkter/Digitalkamera+-+Lumix/Oversikt/Panasonic+Cashback+-+f%C3%A5+igjen+500+kr+per+produkt/6410018/index.html Jeg har sendt e-post og ringt flere ganger til Panasonic, men får enten bare folk som ikke kan hjelpe eller telefonsvarere.

 

Så det jeg lurte på var om noen hadde lastet ned det skjemaet tidligere og kunne sende en kopi til meg så jeg kan få sendt det inn før fristen (31. januar).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noe lureri! Man må sende inn ett EAN nummer, men ingen av objektiveskene har noe EAN nummer.

 

Kan ikke si jeg er videre imponert av Panasonic. Umulig å få support er det nå i alle fall. Glad jeg ikke har et Panasonic kamera...

Hei,

 

Samme lurte jeg på. Fikk svar at det var den andre strek-koden som skulle klippes ut på objektiv da jeg spurte Panasonic. Men jeg har ikke så lyst til å gjøre det for da ødelegger jeg jo emballasjen. EAN-nr på kameraet er et klistremerke man kan dra av, mens den strekkoden på objektivene må altså klippes ut, sånn jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Sånn jeg forstår det, så må du kjøpe objektiver samtidig med et kamerahus for å kunne benytte cashback. Så hvis du ikke har et Panasonic kamera, så kvalifiserer du vel uansett ikke til å benytte Cashback?

 

Etter hva jeg leste på linken som er gitt over her, ihvertfall.

 

Nei, man trengte ikke kjøpe kamera

Lenke til kommentar

Sånn jeg forstår det, så må du kjøpe objektiver samtidig med et kamerahus for å kunne benytte cashback. Så hvis du ikke har et Panasonic kamera, så kvalifiserer du vel uansett ikke til å benytte Cashback?

 

Etter hva jeg leste på linken som er gitt over her, ihvertfall.

 

Nei, man trengte ikke kjøpe kamera

Ok. Så bare en liste på linken, og der sto det kun pakker inkludert kamera.

 

Men er det ikke noe EAN-kode på esken? Det høres rart ut, for det er jo den strekkoden som brukes når objektivet slås inn på kassesystemet når det skal selges.

Lenke til kommentar

Samme lurte jeg på. Fikk svar at det var den andre strek-koden som skulle klippes ut på objektiv da jeg spurte Panasonic. Men jeg har ikke så lyst til å gjøre det for da ødelegger jeg jo emballasjen. EAN-nr på kameraet er et klistremerke man kan dra av, mens den strekkoden på objektivene må altså klippes ut, sånn jeg har forstått det.

 

Takk for info! Jeg får ikke tak i noen av de to som har ansvar for cashback. De gidder ikke ringe tilbake engang. Har heller ikke fått tilbakemelding på e-post.

 

Jeg tror jeg driter i de 1000 kronene. På 20mm er det bare en strekkode på eska, mens på 45-200 er det to. Men ikke bare det, den siden for å sende inn data er ikke engang kryptert (https). Man skal sende inn masse personopplysninger og så gidder de ikke lage noe som er i det minste noe mer sikkert enn å sende dataene på postkort. Amatører!

 

Panasonic som et seriøst service selskap har nå fått et kraftig skudd for baugen for min del. Tviler sterkt på at det blir noe mer handel med deres produkter i fremtiden.

Lenke til kommentar

Ok. Så bare en liste på linken, og der sto det kun pakker inkludert kamera.

 

Men er det ikke noe EAN-kode på esken? Det høres rart ut, for det er jo den strekkoden som brukes når objektivet slås inn på kassesystemet når det skal selges.

 

Ikke vet jeg. Men det er noen strekkoder på eskene, men de er ikke merket med EAN nummer. Objektivene er kjøpt på japanphoto.no og i lokal Japan Photo butikk, så jeg regner med at det skal være i orden. japanphoto.no hadde også link til cashback siden med forklaring hva du skulle gjøre.

Lenke til kommentar

Tipper det er de strekkodene du ser på eskene som skal sendes inn, selv om det ikke spesifikt står EAN på de.

 

Uansett så ser jeg også på skjemaet du skal fylle ut, at kameraets serienummer er et påkrevet felt. Nok en ting som kan tyde på at kampanjen kun gjelder om man kjøper objektivene sammen med et kamera.

 

Jeg tyder ihvertfall følgende tekst fra vilkårene som at man må kjøpe kamera samtidig:

 

Kjøp en G-kamerapakke (kamera med optikk) og få igjen 500 kr. Kjøp et G-kamera og et ekstra objektiv og få igjen 1000 kr. Kjøp et G-kamera og 2 G-objektiver og få igjen 1500 kr osv.
Lenke til kommentar

@Marekatten - du har rett i at det er strekkoden på esken de mener med EAN. Man må klippe den av esken da det er for at de skal unngå juks. Jeg har gjort det selv, og har ikke hatt problem med salg av objektiv i ettertid.

 

Men hvis du finner frem Panasonic sin egen side (fra Google's cache) så sier de følgende:

 

Du kan kjøpe hvilket som helst kamera eller objektiv i G-serien og få igjen 500 kr per produkt. Tilbudet gjelder hos alle forhandlere i Norge, Sverige, Danmark og Finland i hele kampanjeperioden 1. november 2010–15. januar 2011.

 

Her står det spesifikt kamera eller objektiv i G serien.

Lenke til kommentar

Ok, da er ihvertfall det oppklart :)

 

Epp: Da er det strekkodene du faktisk finner på eskene som skal klippes ut og sendes til Panasonic. Det eneste jeg ser som et problem da, er at informasjonen du må skrive opp i formularet ikke sendes inn ukryptert. Men for å være ærlig; hvor stor er sjansen for at noen ønsker å ha akkurat din informasjon fra akkurat Panasonic sine sider? Og hvor stor er sjansen for at de får utnyttet det? Du avgir ikke noen sensitive opplysninger som fødselsdato eller personnummer. Et kontonummer kan uansett ikke brukes til noe uten legitimasjon. Dermed er de ikke på noen måte forpliktet til å kryptere informasjonen.

 

Mener å huske at du måtte fylle ut en del info på Canon sine sider under deres Cashback-kampanje for et par år siden. Der måtte man til og med oppgi IBAN nummer (ikke bare kontonummer). Kan ikke si jeg husker at den siden var kryptert heller? Eller Sony sin Cashback? Var den kryptert?

 

Med andre ord mener jeg ikke det er grunn nok til å velge bort Panasonic i fremtiden, om de faktisk har det produktet du har mest lyst på. Men det er jo ditt valg. Tror bare at du hadde stått igjen med et veldig snevert utvalg produsenter om alle negative småting skulle bety at du svartelister dem. Har forhandlet blant annet Panasonic i mange år nå, og de fremstår som det mest profesjonelle selskapet når det kommer til service og selve produktene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...