Gå til innhold

Spørsmål angående hvem får NRK-lisens ved kjøp


  

13 stemmer

  1. 1. Ja, hvem får lisensen i postkassa?

    • Pappa
      2
    • Deg seff!!
      7
    • Uh, DU SKAL VEL IKKE SE SVART???
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet så må man vel også fylle ut noen dokumenter når man kjøper Tv (var nå det i alle fall når jeg kjøpte via butikk sist) , kjøper man via Nett så blir adressen og kjøpers navn sannsynligvis oppgitt av selskapet til Nrk / staten.

Ah, så jeg kan betale med kredittkortet mitt, men oppgi han som kjøper på dokumentene? Det hadde jo løst saken.

 

Men om jeg må kjøpe det i mitt navn, så må det vel være en mulighet for å si opp NRK-lisensen når man ikke lenger har TV? For jeg skal faen ikke betale lisens, det er jeg fast bestemt på.

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke så lenge siden jeg gjorde akkurat det samme. Bestilte en tv i min fars navn og til hans adresse, men betalte med mitt eget kort.

 

Og nå sitter jeg her og erger meg over den jævla lisensen to ganger i året, så det funket dårlig. :mad:

 

Nå skal det også sies at jeg ikke bor hos min far lengre heller da, forsåvidt, men det skulle vel ikke hatt så mye å si :p

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal bruke den til å se på tv pleier det være rimelig rett frem å slippe å betale lisensen.

 

Dette forutsetter i utgangspunktet at du kan bevise at du ikke har mulighet til å se på tv eller at lisensfolket tror deg på det.

 

Regner med at du bor for deg selv. Hvis du ikke har noe kabeltv lagt inn er jo dette rimelig rett frem. Hvis ikke ville jeg kontaktet lisensfolket og hørt hva de krever.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal bruke den til å se på tv pleier det være rimelig rett frem å slippe å betale lisensen.

Haha, nåja. Jeg har snakket med NRK flere ganger, å prøvd å forklart de at jeg jo ikke har mulighet til å se tv der jeg bor engang. Hjelper fint lite. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skriv mail, klarte fint å komme meg unna lisensen for et par år siden på grunnlaget av at analoge signaler var borte. Hold deg for all del saklig, du får svar på mail pr brev.

 

Jeg reffererte til dette:

NRK vil heretter foreta en konkret vurdering av om husstanden kan motta fjernsynssignaler. I vurderingen vil det være av betydning om husstanden befinner seg i områder der avvikling av analoge signaler er gjennomført. I tillegg må husstanden erklære at den ikke kan motta fjernsynssignaler på annen måte.

 

Jeg skrev også at det ikke lenger er pr fjernsynsmottaker, men at man faktisk kan få inn kanaler for å måtte betale lisens.

 

Har du digital dekoder (mpeg4\rikstv blir det ofte kaldt..) må du egentlig betale lisens, men plomberer du tven (eller sier du ikke ønsker det og ber om "dispensasjon") slipper også unna på samme grunnlag.

Endret av Gonzo2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...