Gå til innhold

utdanning for å komme til nordsjøen...


tuba1

Anbefalte innlegg

hei:), er en gutt på 17 år, som har "droppa ut" av vgs, men jeg skal BEGYNNE på nytt etter sommerferien. Men jeg har ett problem, jeg vet ikke helt hva jeg skal begynne på:/ tenkte i fjor å søke på elektro, men ble byggfag. noen jeg ikke likte. Har to qustion: 1) hvordan er elektro fag? 2) hvilken skole i norge, er det "lettest" å komme innpå vg2 brønnteknikk (karaktersnitt)? 3) hvilke andre muligheter finns det?

mëd vennelig hilsen en usikker gutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det lettere å komme inn på nordsjøen hvis jeg går noe annet? 5 i snitt ja::0, litt saft å satse på å få 5 i snitt, når jeg har ligget på rundt 3 fra alle årene på ungdomsskolen og vgs. men finns det ikke skoler med vg2 brønnteknikk, som er mindre "populære" å søke på?

Lenke til kommentar

anyone can help me? har tenkt å gå Elektro, ikke tip. Grunnen er fordi: tip er en linje jeg ikke tror passer meg, jeg liker ikke å holde på å "mekke" biler å andre slags "mekking". Mens elektro håper jeg passer meg, men jeg vet jo ikke noe mye om denne linjen, så hadde vært fint med litt hjelp ja! hvis jeg søker på brønnteknikk, er det kunn de tre programfagene pluss naturfag og matte som teller? til slutt; håper noen svarer, hilsen anonym dude :-p

Lenke til kommentar

snittet mitt har ikke akkurat vært det beste nei, men jeg kommer lett innpå elektro fag med det.Dessuten har jeg lest i andre tråder på diskusjon og andre, att det er kunn de 3 programfagene pluss matte og naturfag som teller. Hvis jeg skal søke på brønnteknikk. Slik jeg ser det, så er det jo piss of cake for meg å få 5 i programfagene eller 6, hvis jeg liker linjen. jeg er jo tross allt 1 år større enn de andre. Matte og Naturfag har jeg fått tilbud om å ta som privatist før sommerferien. slik at jeg kan velge om jeg vill ha denn karakteren eller ikke, så får jeg 4 eller bedre, så blir det jo frittak fra disse fagene. ps: jeg må jo ikke gå brønnteknikk for å komme på nordsjøen. Jeg kan jo gå elfag eller ka det heite, for å bli elektriker. Kan jo også gå automatisering. Disse linjene foruten brønnteknikk, er jo enkle å komme innpå..

Endret av tuba1
Lenke til kommentar

har faktisk ett eksempel, på en fyr som gikk på samme ungdomsskole som meg. Han begynnte på elektro. 2 året begynnte han på elenergi , men han droppa ut eller fikk for mye fravær, husker ikke helt. Uansett han dro til Stavanger begynnte på ett kurs eller noe og de ble så imponert att han fikk begynne å jobbe på plattform. Denne fyren her hadde IKKE GODE KARAKTERER ihvertfall!! ;)

Lenke til kommentar

er 2 skoler såvidt jeg vet som har brønnteknikk i norge. er i bergen og stavanger. i fjord hadde eleven med laves snitt som kom inn 4,5. det var i stavanger. visstnokk enda høyere i bergen.

 

har planer om brønnteknikk selv. går vg1 tip nå. fikk 4,1 til jul i snitt som er alt får dårlig. er norsk(3), engelsk(3) og naturfag(3) som trekker meg ned. ellers hadde jeg nokk kommet inn med dem karakterene jeg har nå. men er lette fag å få opp 1 karakter.ikke hatt så mye innsats i dem fagene. har 5er i alt annet :p

Lenke til kommentar

Du kommer aldri offshore met det snittet. Og har du ikke greid bedre fram til nå, har du rett å slett ikke kapasitet til å gjøre bedre. Sats på noe annet.

Og du burde satse på å ikke uttale deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på..

 

Du burde satse på å begrunne svarene dine, feks ved å si hvor jeg tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kommer aldri offshore met det snittet. Og har du ikke greid bedre fram til nå, har du rett å slett ikke kapasitet til å gjøre bedre. Sats på noe annet.

Og du burde satse på å ikke uttale deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på..

 

Du burde satse på å begrunne svarene dine, feks ved å si hvor jeg tar feil.

Og du burde ikke uttale deg om kapasiteten til folk, jeg kjenner nok av folk som hadde lavt snitt på ungdomskolen som forbedret seg på vgs, alt som kreves er arbeid og disiplin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...