Gå til innhold

5870, oppgradere til 6950?


Cloud

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Har nå 1 stk av 5870 2gb eyefinity, men tregner mer kraft da jeg bruker 3 stk 24" skjermer med en oppløsning på 5760x1080. Det jeg sitter og funderer på er om jeg skal selge det kortet jeg har og gå for 2x6950 som kan flashes til 2x6970. Vet at 5870 kortene blir faset ut nå og de går for så billig som ca 2000,- men det er kortet med 1gb ram og setter jeg disse i CF får jeg kun 1gb totalt, noe som kan være litt lite med min oppløsning. Prismessig ender jeg på ca 3000,- for 2 stk 6950 hvis jeg selger mitt for 1500,-. Men vil ytelsen være så mye bedre av 2x6950 (2x6970) en 2x5870 at det er verdt en ekstra tusenlapp? Er også redd min 750W PSU ikke klarer å følge med, spesielt siden jeg har OC'et min CPU fra 2,8GHz til 3,8GHz (amd 6-kjerner).

 

 

 

 

Veldig usikker på hva jeg skal gå for her, så kom gjerne med noen tips. Fint hvis dere er litt kjappe også, for MPX har salg på 6950 for øyeblikket.

 

 

 

 

Mvh

 

Martin

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkt tanken på 2x6970 også, men da hopper prisen fort opp til 4000,- noe som er det dobbelte av et nytt 5870 kort.

 

Litt av gleden med pc for meg er å modde og tweeke på ting, så har egentlig sett frem til å måtte flashe. Litt skeptisk til at mange har fått problemer i etterkant selvfølgelig, men sparer jeg en tusenlapp på det tror jeg at jeg tar sjansen.

 

 

 

 

Har forøverig lest testen til HW og litt skeptisk (mulig ønsketenkning) til støynivået de kom frem til. Har 4 stk pci-e 16x slots på HK, så sålenge det ikke har noe å si hvilke jeg bruker for å få 2x-16x ytelse får de mer en nok plass i mellom seg i hvertfall.

 

 

Lenke til kommentar

Pass på hvem flash du bruker; folk som har brukt ordinære 6970-BIOS'er har opplevd at deres 6950 har blitt svidd pga. volten nå har blitt stilt opp. Du kan derimot få tak i hva man kaller "unlocked"-BIOS hvor man bare har åpnet shaderene, og fortsatt kjører på stock 6950 volt.

 

Det skjer selvsagt ikke alle men.

 

Maniche

Lenke til kommentar

Maniche kommer med et veldig bra poeng, sørg for at du bruker en Bios (eventuelt en modifisert bios) hvor klokkene kjører på samme volt som på 6950 serien, på denne måten unngår du jo "svidde" kort.

 

Mulig man kan modifisere litt til så det blir et ordentlig 6970 kort med ekstra strømtilkobling men om noen har gjort dette eller om det er realiserbart vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...