Gå til innhold

Jæv** HTC Desire HD!


NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

 

kjøpte ikke mobilen for lenge siden mellom 1-2 måneder siden. Uten at jeg bruker mobilen SLUKER den hele batteriet mitt..kanskje etter ca 4-5 timer er mobilen uten batteri, og det uten å ha brukt den engang.

 

Derfor sjekka jeg på "Om Telefon" > Batteri > Batteribruk:

Der står det:

 

Celle-standby: 41% (Brukt av mobil radio)

Skjerm: 41%

Hva skal dette bety? Så mye batteri??

Jeg er veldig irritert, og angrer veldig for å ha kjøpt denne søppel mobilen. Skulle heller ha kjøpt Iphone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så burde du roe deg litt ned. Chill out.

 

Ikke klag på telefonen når det faktisk er din egen feil til at telefonen sluker strøm. Dette er fullt mulig å fikse på.

 

Jeg har en Sony Ericsson XPERIA X10i som kjører på Android 2.1. Om jeg vil, så kan jeg sluke batteriet på 5-6 timer. Men om jeg setter opp telefonen på rette måten (som jeg selvfølgelig har gjort), så kan telefonen min vare opp til 2 dager med moderat bruk.

 

Det første jeg ville ha sjekket er om det er noen programmer som står å oppdaterer seg flere ganger i timen.

 

Jeg har flere programmer som har auto-update funksjon. Men har satt dem på manuell update. Facebook har jeg på auto-update hver 3. time. Samme med værmeldingen i programmet Fancy Widget.

 

Så jeg anbefaler deg å sjekke ut programmene dine om dem står å auto oppdaterer seg hele tiden. For det kan sluke en del strøm.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

last ned advanced task killer, desire HD sliter med batteri ved fler apper samtidig

 

Skulle ikke overraske meg om det er nettopp en taskkiller han har. Som stopper nødvendige prosesser, som så må starte opp igjen. Om og om igjen. Sånt spiser strøm.

Lenke til kommentar

sitter med mobilen, så gidder ikke leite frem link til deg. Men desire HD kommer med en bug som sluker strøm. Det blir fikset ved første oppdatering, eller du kan skru av eller på usb debugging (husker ikke hva, eller om det er helt korrekt). Så let opp den informasjonen, den er lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar

For det første så burde du roe deg litt ned. Chill out.

 

Ikke klag på telefonen når det faktisk er din egen feil til at telefonen sluker strøm. Dette er fullt mulig å fikse på.

 

Jeg har en Sony Ericsson XPERIA X10i som kjører på Android 2.1. Om jeg vil, så kan jeg sluke batteriet på 5-6 timer. Men om jeg setter opp telefonen på rette måten (som jeg selvfølgelig har gjort), så kan telefonen min vare opp til 2 dager med moderat bruk.

 

Det første jeg ville ha sjekket er om det er noen programmer som står å oppdaterer seg flere ganger i timen.

 

Jeg har flere programmer som har auto-update funksjon. Men har satt dem på manuell update. Facebook har jeg på auto-update hver 3. time. Samme med værmeldingen i programmet Fancy Widget.

 

Så jeg anbefaler deg å sjekke ut programmene dine om dem står å auto oppdaterer seg hele tiden. For det kan sluke en del strøm.

Men, da har jeg et annet problem, jeg pleier ofte å være på android markedet..da må jeg vær gang gå inn på instillinger >syncronisering ..Bakgrunnsdata..også må jeg slå av igjen etter å ha vært på android markedet.

 

Du som nevnte det med det programmet, kan du skaffe meg link? sorry for at jeg ikke sjekka navnet ditt..er på mobilen :blush:

Lenke til kommentar

For det første så burde du roe deg litt ned. Chill out.

 

Ikke klag på telefonen når det faktisk er din egen feil til at telefonen sluker strøm. Dette er fullt mulig å fikse på.

 

Jeg har en Sony Ericsson XPERIA X10i som kjører på Android 2.1. Om jeg vil, så kan jeg sluke batteriet på 5-6 timer. Men om jeg setter opp telefonen på rette måten (som jeg selvfølgelig har gjort), så kan telefonen min vare opp til 2 dager med moderat bruk.

 

Det første jeg ville ha sjekket er om det er noen programmer som står å oppdaterer seg flere ganger i timen.

 

Jeg har flere programmer som har auto-update funksjon. Men har satt dem på manuell update. Facebook har jeg på auto-update hver 3. time. Samme med værmeldingen i programmet Fancy Widget.

 

Så jeg anbefaler deg å sjekke ut programmene dine om dem står å auto oppdaterer seg hele tiden. For det kan sluke en del strøm.

Men, da har jeg et annet problem, jeg pleier ofte å være på android markedet..da må jeg vær gang gå inn på instillinger >syncronisering ..Bakgrunnsdata..også må jeg slå av igjen etter å ha vært på android markedet.

 

Du som nevnte det med det programmet, kan du skaffe meg link? sorry for at jeg ikke sjekka navnet ditt..er på mobilen :blush:

 

Du trenger ikke slå av syncronisering, bare slå av sync på det du ikke trenger.

og så burde du kanskje slå ned lysstyrken litt på skjermen siden den bruker mye strøm. men høres ut som det er noe alvorlig galt med programvaren din. prøv å oppdater

Lenke til kommentar

Folk må lære seg bruken av task killer om de absolutt trenger den, de fleste programmer som henger seg opp kan avsluttes med den som allerede er i android. Jeg bruker task killer på et par programmer som til tider kan henge seg opp, men det beste i de tilfellene er nesten bare å ta en omstart av telefonen. For all del ikke kjør auto kill, da den tar mer enn nødvending, og resulterer i at programmer som skal kjøre må startes igjen, som påpekt over her.

Endret av darkz
Lenke til kommentar

..og mobilen din sier JÆ*** bruker.

 

Les deg litt opp på batteristyring i android og på desire. Jeg bruker min i jobben og den holder fint hele dagen. Jeg oppdaterer kun eposten hver time. Resten oppdateres hver 5(?) time. Jeg har slått på debug mode.

hvilket program

Lenke til kommentar
Folk må lære seg bruken av task killer om de absolutt trenger den, de fleste programmer som henger seg opp kan avsluttes med den som allerede er i android. Jeg bruker task killer på et par programmer som til tider kan henge seg opp, men det beste i de tilfellene er nesten bare å ta en omstart av telefonen. For all del ikke kjør auto kill, da den tar mer enn nødvending, og resulterer i at programmer som skal kjøre må startes igjen, som påpekt over her.

 

Hvor mange ganger må det repeteres at du IKKE trenger taskkiller på android?

Lenke til kommentar

..og mobilen din sier JÆ*** bruker.

 

Les deg litt opp på batteristyring i android og på desire. Jeg bruker min i jobben og den holder fint hele dagen. Jeg oppdaterer kun eposten hver time. Resten oppdateres hver 5(?) time. Jeg har slått på debug mode.

hvilket program

 

Hva mener du? Hvilket program??

Lenke til kommentar
Folk må lære seg bruken av task killer om de absolutt trenger den, de fleste programmer som henger seg opp kan avsluttes med den som allerede er i android. Jeg bruker task killer på et par programmer som til tider kan henge seg opp, men det beste i de tilfellene er nesten bare å ta en omstart av telefonen. For all del ikke kjør auto kill, da den tar mer enn nødvending, og resulterer i at programmer som skal kjøre må startes igjen, som påpekt over her.

 

Hvor mange ganger må det repeteres at du IKKE trenger taskkiller på android?

 

Hvor stod det der at du "trenger" task killer? Jeg bruker en form for det da jeg tester noen programmer under utvtikling og de kan fort henge seg opp under testingen.

Lenke til kommentar
Folk må lære seg bruken av task killer om de absolutt trenger den, de fleste programmer som henger seg opp kan avsluttes med den som allerede er i android. Jeg bruker task killer på et par programmer som til tider kan henge seg opp, men det beste i de tilfellene er nesten bare å ta en omstart av telefonen. For all del ikke kjør auto kill, da den tar mer enn nødvending, og resulterer i at programmer som skal kjøre må startes igjen, som påpekt over her.

 

Hvor mange ganger må det repeteres at du IKKE trenger taskkiller på android?

 

Hvor stod det der at du "trenger" task killer? Jeg bruker en form for det da jeg tester noen programmer under utvtikling og de kan fort henge seg opp under testingen.

Lenke til kommentar

Hei,

 

kjøpte ikke mobilen for lenge siden mellom 1-2 måneder siden. Uten at jeg bruker mobilen SLUKER den hele batteriet mitt..kanskje etter ca 4-5 timer er mobilen uten batteri, og det uten å ha brukt den engang.

 

Derfor sjekka jeg på "Om Telefon" > Batteri > Batteribruk:

Der står det:

 

Celle-standby: 41% (Brukt av mobil radio)

Skjerm: 41%

Hva skal dette bety? Så mye batteri??

Jeg er veldig irritert, og angrer veldig for å ha kjøpt denne søppel mobilen. Skulle heller ha kjøpt Iphone.

Hvordan klarer du å få 41 % batteri brukt av skjerm "uten å ha brukt den engang"? Har du endret slik at skjermen aldri slår seg av? :p

 

Edit: Prøv å oppdatere telefonen til siste versjon, prøv så å kalibrere batteriet dersom det fortsatt er trøbbel. Om ingenting hjelper, og du ikke har installert et eller annet shady program som ligger og tapper batteriet ditt, så må det nesten være en feil på telefonen. Batteriet skal vare lenger enn 4-5 timer.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

 

 

Hvor stod det der at du "trenger" task killer? Jeg bruker en form for det da jeg tester noen programmer under utvtikling og de kan fort henge seg opp under testingen.

Om programmer har hengt seg, bør du lukke de via. applications->running processes. eller hva det heter.

 

Advanced task killer, m.m. er ikke lurt å bruke, med mindre du bare skal se hvor mye load som er der. Problemet er dog. at advanced task killer m.fl. bruker så mye prosessorkraft at det tapper batteriet ditt rimelig kjapt.

 

Folk bør også huske å slå av wifi, datatrafikk, m.m. om de ikke trenger det.

Last gjerne ned widgets som kan styre dette, slik at man slipper å gå i menyer.

(selv om du ikke ser wifi-ikonet, driver den jo å poller).

 

Man kan også justere skjermstyrke i menyer, men om man vil ha rask tilgang, fungerer "my settings" helt ok.

 

ellers @ trådstarter:

http://www.amobil.no/artikler/apple_iphone_4/77080/konklusjon

 

Les i bunnen der, tror du skal være glad du ikke kjøpte iphone.

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Hei,

 

kjøpte ikke mobilen for lenge siden mellom 1-2 måneder siden. Uten at jeg bruker mobilen SLUKER den hele batteriet mitt..kanskje etter ca 4-5 timer er mobilen uten batteri, og det uten å ha brukt den engang.

 

Derfor sjekka jeg på "Om Telefon" > Batteri > Batteribruk:

Der står det:

 

Celle-standby: 41% (Brukt av mobil radio)

Skjerm: 41%

Hva skal dette bety? Så mye batteri??

Jeg er veldig irritert, og angrer veldig for å ha kjøpt denne søppel mobilen. Skulle heller ha kjøpt Iphone.

 

Telefoen har et helt ok batteri men desverre et par bug. På noen er det en s.k. init bug. den fvitter du deg med ved å slå på USB-Debug. Andre har problemer med HTCSence sync tjensten. Her bør du slette hele kontoen. Trenger du den, gjenopretter du den og passer på at den har en fornuftif sync tid. Selvsagt gjelder alle andre forsiktigetsregler med lysstyrke og auto oppdateringer som de viktigste faktorene.

I går brukte min HDH under 10% over hele dagen og sto vel med 15% forbruk elns når den gikk i billaderen i morges.

Lenke til kommentar

Hei,

 

kjøpte ikke mobilen for lenge siden mellom 1-2 måneder siden. Uten at jeg bruker mobilen SLUKER den hele batteriet mitt..kanskje etter ca 4-5 timer er mobilen uten batteri, og det uten å ha brukt den engang.

 

Derfor sjekka jeg på "Om Telefon" > Batteri > Batteribruk:

Der står det:

 

Celle-standby: 41% (Brukt av mobil radio)

Skjerm: 41%

Hva skal dette bety? Så mye batteri??

Jeg er veldig irritert, og angrer veldig for å ha kjøpt denne søppel mobilen. Skulle heller ha kjøpt Iphone.

 

Telefoen har et helt ok batteri men desverre et par bug. På noen er det en s.k. init bug. den fvitter du deg med ved å slå på USB-Debug. Andre har problemer med HTCSence sync tjensten. Her bør du slette hele kontoen. Trenger du den, gjenopretter du den og passer på at den har en fornuftif sync tid. Selvsagt gjelder alle andre forsiktigetsregler med lysstyrke og auto oppdateringer som de viktigste faktorene.

I går brukte min HDH under 10% over hele dagen og sto vel med 15% forbruk elns når den gikk i billaderen i morges.

Taakk, Men du, er jeg den eneste som har problemer med HTC Sense..Uansett hvor mye jeg prøver får jeg ikke opp kartet på hvor mobilen befinner seg. Jeg har tryket og trykket over hundre ganger på telefon finner. Men forsatt står det bare "telefonsporing er deaktiver..bla..bla..bla".

 

Jeg er en idiot som kjøpte denne dumme mobilen, den største grunnen til at jeg kjøpte HTC var fordi det med at man kan spore opp mobilen(glemmer mobilen ofte..). Men det var tydeligvis fake og bare tull :|

 

Angrer veldig på at jeg kjøpte denne mobilen, skulle ha kjøpt Iphone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...