Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

noen som har \ hatt gynokomasti


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

skal ha en gyno operasjon i mars , og har et par spørsmål.

 

har snakka med lege og har fått forklart en del ting, men legen var ikke akuratt av det greieste laget, men ska vær svært dyktig på dette området.

 

jeg har egentlig 3 valg,

 

1.fjerne kjertelen

lite arr under brystvorta som sansynligvis ikke kommer til å synes etter 1 års tid.

 

2.fjerne kjertel og minske brystvortene eller det mørke området rundt

her blir det arr rundt hele brystvorta som vil bli en del synligere

 

3.fjerne kjertel og minske brystvortene eller det mørke området rundt og fjerne noe av mulig overheng

 

her vil det bli et stort arr som aldri forsvinner og mulig det vil bli litt klumpete, pluss arr rundt hele brystvorta.

 

det er disse alternativene jeg har , og jeg heller litt mot alt.2 , men er det noen som har vært borti dette? og har noen anbefalinger å komme med?

 

jeg ser mine "bryster" som store, det er antydning til overheng, men brystvorte området er for stort og ønsker vel egentlig å fjerne det, men hvordan vil arret se ut og hvordan vil overhenge bli etter operasjon, vil det bli bra, vil huden trekke seg litt sammen etter operasjon og 6 uker med vest rundt brystet?

 

legen kunne ikke garantere noe som helst og anbefalte meg egentlig alt.1

er jo egentlig legen som bestemmer hva som skal gjøres siden dette blir dekket av staten, men jeg stod egentlig valgfritt hvis jeg hadde gode argumenter for mine "behov"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg tenker er at hvis du har store "bryster" så kommer det vel til å bli løshud hvis du velger metode 1 eller 2? Og blir det pent? Det kommer da litt an på hvor store de er, men for meg så høres metode 2 og 3 best ut. I metode 1 så kommer jo huden til å bli rynkete, etter hva jeg har sett på TV. Arrene i metode 3 blir jo hvite med årene og du er mann så da har/får du kanskje noe hår der som dekker til litt også.

Jeg kjenner en som har tatt en sånn operasjon og kan spørre han om jeg kan få et bilde å vise deg. Så hvis du vil kan du sende meg en PM :)

Lenke til kommentar

ok, men heller egentlig mot alt.2 ...

 

er 24år nå så tviler på at det blir så mye mer hår enn de 10-15 som alerede er der..

 

blir det ett heng der så tror jeg det bare er til å ta opp dette ved en av de kontrollene som jeg skal ha sammen med lege i etterkant ...

 

regner kanskje med at litt vekttap også kan være med på å stramme opp og at kroppen ordne litt selv ukene etter operasjonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...