Gå til innhold

Blits til Canon 1D MKIII


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en blits som fungerer bra til pressefoto. Skal ta bilder av noen artister backstage, og fotballspillere i mixed-zone osv. Noen som har noen tips til noe som fungerer bra?

 

Edit: Når det gjelder pris, så hadde jeg håpet å komme unna med noe til 3-4 lapper, om det er mulig :)

Endret av trotjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det åpenbare valget er vel Canons 580 EX II, eventuelt 580 EX som en del mener er bedre enn den nyere modellen.

 

Kan du uttype?

Henger meg på den

TS.

Canon 580 EX II har et innebygget hvitt kort som gjør at du slipper og rette blitsen direkte mot motivet.

 

Litt usikker på hva jeg skal utdype, at noen synes EXI er bedre enn II eller at 580 EX er det åpenbare valget (:

 

Her er en link til sammenlikning av de to.

580 er en kraftig blits som har mange bra funksjoner, først og fremst er den selvfølgelig fullt integrert med eksponeringsautomatikken i Canon hus. (eTTL). Den er kraftig, innebygget reflektor som TS sier. Kan rotere hodet helt rundt (rettes bakover).

EXII er også værtettet, et pluss for reportasjefoto.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva jeg skal utdype, at noen synes EXI er bedre enn II eller at 580 EX er det åpenbare valget (:

 

 

Den eneste fordelene jeg kan se med utgave 1 er at den er litt mindre og 36 gram lettere,ellers så er utgave 2 en stor oppgradering på alt det tekniske og den har flere nye funksjoner samt eksteriør er mye mer solid.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Den eneste fordelene jeg kan se med utgave 1 er at den er litt mindre og 36 gram lettere,ellers så er utgave 2 en stor oppgradering på alt det tekniske og den har flere nye funksjoner samt eksteriør er mye mer solid.

 

Er helt enig med deg, jeg bruker selv kun 580 EXII og er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...