Gå til innhold

Har ferdig oppsett - trenger hjelp til endringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Beklager så meget Mysterio.

Tror ikke det følger med termisk pasta til den prosessor kjøleren.

 

Det står ingen ting om det ihvertfall.

Isåfall må du ha med denne også : Arctic Silver 5

 

Har ordren din allerede blitt sendt ?

 

Hvis ikke så bør du ringe inn å spør om de kan ta dem med i samme pakke.

 

Hvis ikke ville jeg for ekspempel bestilt den fra utlandet. Chilled pc i England selger denne for ca: 50,- inkl frakt og det tar en uke før den ankommer.

 

Her er en link

 

Den bestilte jeg fra chilled pc for et par uker siden. Kan anbefales.

Lenke til kommentar

Hvorfor i5-2400 og ikke 2500K?

 

Ingen behov for ekstra cpu-kjøler. Stockkjøleren til i5 er bra og stille så lenge du kjører "silent mode" i bios.

Takk for at du sa ifra.. Jeg tror jeg må ha vært blind akkurat på det stedet der. Jeg har alltid kun søkt på Intel Core i5 2500K. Skal sende mail og spørre om jeg kan endre. Men ser at den ikke er på lager. Kan jeg like gjerne bestille Intel Core i5 2500 istedenfor? Eller er K mye bedre?
Lenke til kommentar

Hvorfor i5-2400 og ikke 2500K?

 

Ingen behov for ekstra cpu-kjøler. Stockkjøleren til i5 er bra og stille så lenge du kjører "silent mode" i bios.

Takk for at du sa ifra.. Jeg tror jeg må ha vært blind akkurat på det stedet der. Jeg har alltid kun søkt på Intel Core i5 2500K. Skal sende mail og spørre om jeg kan endre. Men ser at den ikke er på lager. Kan jeg like gjerne bestille Intel Core i5 2500 istedenfor? Eller er K mye bedre?

Du trenger kun K-modellen hvis du skal overklokke.

Lenke til kommentar

Hvorfor i5-2400 og ikke 2500K?

 

Ingen behov for ekstra cpu-kjøler. Stockkjøleren til i5 er bra og stille så lenge du kjører "silent mode" i bios.

Takk for at du sa ifra.. Jeg tror jeg må ha vært blind akkurat på det stedet der. Jeg har alltid kun søkt på Intel Core i5 2500K. Skal sende mail og spørre om jeg kan endre. Men ser at den ikke er på lager. Kan jeg like gjerne bestille Intel Core i5 2500 istedenfor? Eller er K mye bedre?

Du trenger kun K-modellen hvis du skal overklokke.

Det blir for dumt å ikke kjøpe K-modellen kun for å spare en hundrelapp, synes nå jeg. Man får jo fort raserianfall senere om man vil overklokke, og prosessoren ikke har mulighet for det.

Lenke til kommentar

Hvorfor i5-2400 og ikke 2500K?

 

Ingen behov for ekstra cpu-kjøler. Stockkjøleren til i5 er bra og stille så lenge du kjører "silent mode" i bios.

Takk for at du sa ifra.. Jeg tror jeg må ha vært blind akkurat på det stedet der. Jeg har alltid kun søkt på Intel Core i5 2500K. Skal sende mail og spørre om jeg kan endre. Men ser at den ikke er på lager. Kan jeg like gjerne bestille Intel Core i5 2500 istedenfor? Eller er K mye bedre?

Du trenger kun K-modellen hvis du skal overklokke.

Det blir for dumt å ikke kjøpe K-modellen kun for å spare en hundrelapp, synes nå jeg. Man får jo fort raserianfall senere om man vil overklokke, og prosessoren ikke har mulighet for det.

 

Det er jeg forsåvidt enig i, ja. :)

 

Forskjellen på K og normal modell er at K modellen ikke har en låst multiplier noe som gjør at man kan overklokke kun CPU og ikke bare hele systemet(via Bclk). K-modellen mangler Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) og Intel® Trusted Execution Technology

^Jeg er også usikker på hva dette betyr, og om det har noe å si på vanlig ytelse.

Lenke til kommentar

Får ringe dem imorgen. Tingen er at jeg registrerte ved min mors navn, med hennes tillatelse og samtykke fordi hun er student ved universitet, mens jeg blir ikke student før om noen mnd.

 

Men tror jeg avbestiller den delen og bestiller som Arne anbefaler. Koster 1777kr hos dustinhome. Dette var total bom av meg, var ikke for å spare noen kr der når det gjelder prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...