Gå til innhold

Foo Fighters, Telenor Arena 24.06.11!


Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Biffy var ganske bra, Gaslight Anthem var litt "meh". Men herregud for en konsert! Da vi skulle til å sjekke inn, så vi at det var flere inner circle billetter igjen, så vi fikk oppgradert for 120kr! Sykt nice å stå bare få meter fra gutta :D

Spilte flere av sangene fra Wasting Light og en hel drøss av de gamle klassikerne, avsluttet selvfølgelig med Everlong.

 

Spørsmålet er om det også er en inner circle på Telenor?

Lenke til kommentar

Det var skikkelig pinlig med de tekniske problemene selv om de ikke ødela så fryktelig mye. Tipper bandet var langt mer frustrerte enn de ga uttrykk for. Uavhengig av disse problemene så kan jeg si for sikkert at jeg aldri skal på konsert på Telenor Arena igjen. Rett og slett for tungvint å komme seg til og fra dit.

 

Har også lært at losje er ikke verdt pengene. Selv om det er fint å kunne sette seg ned litt, ha en plass å henge fra seg jakke og slikt, så var jeg til tider misunnelig på de på gulvet foran scenen.

Lenke til kommentar

Jeg likte setlisten bedre her, men må si at stemningen under konserten i køben var bedre. Har litt med at jeg havna bak noen toskehuer som oppførte seg som noen små barn, som igjen førte til at en dust helte en øl over meg etter låt nr.2. :thumbdown:

Og hva faen skjer med at folk kaster halvtomme ølglass ut over publikum? Flere ganger jeg merka at det "regna" øl.. Faens irriterende. Trakk meg tilbake etter en liten time, og da så jeg at det fløy ølglass gjevnt og trutt. Sinnsykt irriterende at folk skal ødelegge for andre.

 

Ellers redda de, de tekniske problemene ganske bra "Are we playing to loud for the PA system"? :D

 

Må si at Telenor Arena suger som en konsert arena. At man må ut av selve bygget for å gå på do, for så å stille seg i samme kø som alle andre for å komme inn igjen..... Teit.

 

 

Men det var nå gøy å se dem, håper ikke det blir siste gang.

Lenke til kommentar

Jeg sto nesten helt foran på gulvet. For et trykk! Jeg var gjennomsvett etter et par-tre sanger, og fikk ikke i meg en dråpe drikke. Måtte kjøpe meg vann til sinnsyke 44 kr for å overleve. Begynte å bli utrolig ør og svimmel. Men helt RÅ konsert da. Fandamntastic.

 

Enig med det med ølen. Plutselig var man bløt i bakhodet liksom. Var en fantastisk lukt etterhvert da, en god blanding mellom svette og øl.

Lenke til kommentar

Føler det er en skikkelig uting at folk driver å kaster øl på andre.

 

Merker at man noen ganger må legge opp toalettbesøkene ganske så taktisk, hvis man vil ha en god plass på gulvet. Var ganske langt oppe foran til å starte med, men etter et par toalettbesøk havnet jeg langt bak. Irriterte meg litt at toalettene var så langt unna scenen, men det er vel av logistiske grunner?

Lenke til kommentar

Fra Foo sin side - leverer som FAEN! Eneste som trekker denne konserten litt ned er Telenor Arena - som aldri bør få store artister/band på besøk igjen, for dette er flaut fra dems side. Og mange blant publikum som rett og slett ikke klarer å oppføre seg og nyte en så jævlig rå konsert. Fra Dave og gjengen sin side er det lett en klar 6'er, men pga alt med Telenor Arena osv ble dette 5'er for meg :) Tidenes konsert for meg er fortsatt da Foo Fighters var på Norwegian Wood i 2008! Skal uten tvil se dem i utlandet en gang, tror det er ENDA heftigere :)

Lenke til kommentar

Fra Foo sin side - leverer som FAEN! Eneste som trekker denne konserten litt ned er Telenor Arena - som aldri bør få store artister/band på besøk igjen, for dette er flaut fra dems side. Og mange blant publikum som rett og slett ikke klarer å oppføre seg og nyte en så jævlig rå konsert. Fra Dave og gjengen sin side er det lett en klar 6'er, men pga alt med Telenor Arena osv ble dette 5'er for meg :) Tidenes konsert for meg er fortsatt da Foo Fighters var på Norwegian Wood i 2008! Skal uten tvil se dem i utlandet en gang, tror det er ENDA heftigere :)

 

Helt enig. Tror det hadde vært fett å se dem i Usa.

 

Digget at de spilte Wheels og This is a Call.

 

Also: http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10096036

 

"Hawkins aner ikke hva det innebærer å spille mykere enn maksimalt hardt absolutt hele tiden."

 

"Trommeslageren Taylor Hawkins spiller som en mer disiplinert utgave av Animal i «The Muppet Show», og ser ut som det han er: En godartet stein «surfer dude»"

 

"Selv etter 15 år er det fortsatt litt for mye kneippbrød i konsertmatpakken deres."

 

Spesielt den første med Taylor Hawkins, anmelderen har åpenbart ikke hørt spesielt mye på Foo Fighters..

Lenke til kommentar

Jeg måtte le av den anmeldelsen. Fattig hvor tragiske mange av de anmeldelsene de kommer med er.

 

"Grohls egen «utstråling» hviler i stor grad på at han en gang i tiden spilte i et band, Nirvana, sammen med den tragiske, dypt magnetiske Kurt Cobain. Han er den sympatiske, smått barnslige 42 år gamle småbarnsfaren i nabohuset, en sånn fyr som liker på ta en øl når han mekker på gressklipperen og har et eget gutterom i kjelleren."

 

Hvor faen får han slikt ifra?

Lenke til kommentar

Latterlig den VG anmeldelsen, er så mye å plukke på der at det ikke vits å si noe mer en det som allerede er skrevet. Ellers synes jeg man bør klare å slutte å mase om Nirvana, FF har holdt på i 16 år og er gode nok i seg selv. Og som nevnt, det om Taylor Hawkins, en fantastisk trommis blir for dumt.

 

Angående mitt inntrykk av konserten var den fantastisk foruten de tekniske problemene og valget av arena generelt. Setlisten var konge, savnet kun et par låter som Aurora og I'll Stick Around. Finne andre også, men de spilles jo ikke live. Veldig bra at de gjør mye greatest hits, det er det de fleste vil ha. Håper virkelig å få sett dem igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...