Gå til innhold

Religionskritikk på fest

76 stemmer

1. 1. Greit å diskutere religion på fest?

• Ja
      53
    • Nei, det er et ømt tema og passer ikke på fest
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kritisere religion på fest er bortkastet, da den eneste religionen som er verdt å bruke tid på å kritisere er islam. Man finner ikke mange muslimer på fest, siden Muhammed erklærte at ingen av soldatene hans fikk drikke vin, og derved bli fyllasjuke mens de var på plyndringstokt i ørkenen. Da sitter man igjen med å opplyse ikke-muslimer om islams farer, og bare å forstå dette budskapet er i seg selv en krevende mental akrobatikk. Derfor er noe slikt fullstendig bortkastet mens man nyter alkohol.

Sånn ser jeg på det ihvertfall.

Skrevet

...da den eneste religionen som er verdt å bruke tid på å kritisere er islam.

Sånn ser jeg på det ihvertfall.

Slik ser jeg det: Det er verdt å kritisere alle religioner. Det er en nødvendighet. Særlig kristendommen og islam, som ødelegger så mye idag.

Skrevet (endret)

Kristne sier ofte at ateisme er en religion.

Jepp! Det å ikke tro på noen guder er en religion, på samme måte som det å ikke spille fotball er en idrett, og det å ikke samle på frimerker er en hobby. :)

Endret av alfred97
Skrevet

Kristne sier ofte at ateisme er en religion.

Jepp! Det å ikke tro på noen guder er en religion, på samme måte som det å ikke spille fotball er en idrett, og det å ikke samle på frimerker er en hobby. :)

Mhm, neste gang noen spør om jeg driver med sport, skal jeg svare ja, jeg driver og ikke spiller fotball! :D

Skrevet

Mhm, neste gang noen spør om jeg driver med sport, skal jeg svare ja, jeg driver og ikke spiller fotball! :D

Lurte på om vi skulle stifte Norges Ikke-Fotball-forening for oss aktive ikke-fotballspillere. Hvis oppslutningen blir bra nok, kan vi kanskje forsøke å få det å ikke spille fotball inn som en egen OL-gren!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...