Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Reduserer snus effekten av trening?


TENTPOLE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke si ting for sikkert her, men det nekta jeg å tru, for jeg snuser selv.

 

Kan jo hende du har hørt feil da, for om du snuser UNDER trening, vil du sikkert miste litt effekt av treninga, sia snus inneholder nikotin, som igjen trekker blodkara sammen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vell noe i snus og røyk som opptar plassen til oksygenet slik at vitale organer ikke får nok oksygen, dette kalles om jeg ikke tar feil nikotinsjokk.

 

And i quote:

Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene. Nikotinen øker også pulsen ettersom blodet frakter mindre oksygen da O2 molekyler i blodet blir erstattet med CO molekyler
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...