Gå til innhold

LyX vs Word og sammarbeid på prosjektoppgave


sinnadyr

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har nå startet på arbeidet med en stor prosjektoppgave (blir vel ca 200 sider) med massevis av tabeller, kildereferering, notasjoner, fotnoter og alt det som skal til i en skikkelig rapport.

 

har brukt LyX en del og liker det veldig godt til slik bruk, men vi har støtt på noen problemer nå når vi skal sammarbeide.

 

Vi bruker Dropbox som fellesmappe for prosjektet, problemet er bare det at LyX åpner tydeligvis alltid filene den har i buffer/minne, og ikke den seneste oppdaterte filen når man åpner fra LyX direkte (fungerer fint om man åpner nytt LyX-vindu).

 

Noen som vet hvordan man kan unngå dette problemet?

 

Har også sett at Office 2010 har gode "collaboration"-muligheter, men det krever registrering og betaling av SharePoint for å fungere skikkelig... Håper noen har erfaringer og tips til oss.

 

 

- På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte å foreslå google wave men det er nå nedlagt, eneste alternativet der er Novell Pulse. Som foreløpig er gratis.

Men om dropbox ikke oppdaterer automatisk til seneste versjon av filene, har dere sett på live mesh. Der har man 5 gb gratis og av det jeg har sett så er den mye flinkere på å oppdatere filene.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å foreslå google wave men det er nå nedlagt, eneste alternativet der er Novell Pulse. Som foreløpig er gratis.

Men om dropbox ikke oppdaterer automatisk til seneste versjon av filene, har dere sett på live mesh. Der har man 5 gb gratis og av det jeg har sett så er den mye flinkere på å oppdatere filene.

 

Takk for svar, men tror nok du misforsto noe. Dropbox oppdaterer automatisk, men LyX får ikke med seg at filen er oppdatert og åpner en gammel kopi (som jeg ikke skjønner hvor den finner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...