Verbal Hologram Skrevet 17. januar 2011 Skrevet 17. januar 2011 Halo, husker for en god stund siden at jeg leste en tråd. Der stod det hvordan man kunne sove ganske lite men forsatt ikke være trøtt. Jeg går på skole og har det ganske så travelt, jeg sover cirka 8-9 timer hver dag men likevel blir jeg utrolig sliten. Holder på å sovne midt i timene og når jeg kommer hjem må jeg kjempe for å ikke sovne. Noen som vet om den metoden jeg prøver på å finne ut av?
Wubble Skrevet 17. januar 2011 Skrevet 17. januar 2011 Polyfasisk søvn er noe som heter. Det går ut på at du sover i flere små økter iløpet av dagen. Uberman's sleep schedule er et eksempel på dette. Du skal visstnok få like mye eller mer REM-søvn som når du sover vanlig, men om REM-søvn er det eneste som er viktig under søvn er jeg ikke sikker på. Det har, så vidt jeg vet, ikke blitt forsket så mye på langtidsvirkningene av dette.
Verbal Hologram Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Skrevet 17. januar 2011 Polyfasisk søvn er noe som heter. Det går ut på at du sover i flere små økter iløpet av dagen. Uberman's sleep schedule er et eksempel på dette. Du skal visstnok få like mye eller mer REM-søvn som når du sover vanlig, men om REM-søvn er det eneste som er viktig under søvn er jeg ikke sikker på. Det har, så vidt jeg vet, ikke blitt forsket så mye på langtidsvirkningene av dette. Er dette skadelig?
Wubble Skrevet 17. januar 2011 Skrevet 17. januar 2011 Som sagt er jeg ikke sikker på langtidsvirkningene. Jeg vet at det er mange som har prøvd dette i flere måneder uten noe problem annet enn i startfasen, så om du ikke har planer om å gjøre det over lang tid går det sikkert bra. Du finner veldig mye om emnet om du googler litt, der er mange som har blogget når de har holdt på med det. Skikkelig forskning på emnet har jeg ikke kommet over, men det er godt mulig det finst.
Stulle Skrevet 17. januar 2011 Skrevet 17. januar 2011 Er det noe som tyder på at man kan omgå søvnmønstre som har preget mennesket over tusenvis av år og forvente optimal yteevne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå