Gå til innhold

Bygge pc. usikker på om jeg klarer det.


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe ny stasjonær pc da primert til spilling og film. Jeg har alltid hatt lyst å bygge en selv og ser på meg selv som en ganske datakyndig person i forhold til de fleste andre på min alder. Problemet mitt er at jeg ikke er sikker på om jeg klarer det. Kjøpet skal være en ferdig pakke fra komplett som ser slik ut http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145. Jeg vet jo at delene passer sammen og alt det der byggingen går sikkert helt fint det også men typisk meg hvis det ikke starter er nærvøse sammenbrudd. Jeg er 15 år, er det virkelig så vanskelig å sette sammen en pc? Hva skjer hvis jeg ikke får den til å starte er det bare å kaste den da? Tips hadde vært fint har forresten lest HW sin guide på pc bygging inn og ut.

 

-Zhensic-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg valgt denne pakken fra Komplett. Gå for sandy bridge nå som det har kommet. Yter bedre i spill, pluss at du også får en ssd i den pakken. Jeg syns ikke det er noe vanskelig å sette sammen en pc. Gjorde som deg, at jeg leste litt rundt pc bygging, og du sier selv at du er data kyndig, så tror det skal gå bra. Bruk god tid og ikke stress. Og hvis noe ikke passer et sted, så ikke press hardt, vær forsiktig. pass deg for statisk ved å bruke en armlenke eller ta i metallet på kabinettet hver gang du skal ta på en komponent.

 

Hvis du ikke får den til å starte, så for guds skyld ikke kast den ;) Kan hende at du bare har gjort en liten feil, ved for eksempel å koble front panel ledninge feil. Ta i bruk manualen som medfølger hovedkortet hvis du er usikker på det. Glemt å koble til 4/8 pinnen til hovedkortet, så kan bare være en ledning koblet feil, så ikke fortvil hvis den ikke starter første gangen.

 

Tror det kommer til å gå bra, lykke til :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...