Gå til innhold

Acer Aspire Revo 100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg denne for noen dager siden og er veldig fornøyd :)

 

Tok litt tid å installere windows som fulgte med samt avinstallere alt driten som fulgte med.

Etter at dette var gjort var det bare å legge inn de programmene jeg hadde lyst på

XMBC gikk vel først inn :)

 

Man må selv sette på at skjermen og pcen ikke går i dvale modus. Kunne kanskje ha vært fikset fra Acer men.

 

Pcen er drit stille og lager omtrent ikke varme (idle) har ikke holdt hånda bak enda mens jeg stresser den litt men kan ikke tenke meg at den blir så veldig varm.

 

Kjører min egen minecraft server (1-5spillere btw) mens jeg ser på 720P filmer i XMBC og cpuen går sjelden over 75-85%.

 

Touchpaden som fulger med er ganske genial. Fungerer som keyboard og touchpad i samme plastikklump. Et trykk på en liten knapp øverst til høyre bytter mellom modusene. Denne skal visst ha 60+timer med batteri. Fungerer helt fint å bruke denne som navigering i windows og programmer bare man ikke skal gjøre noe veldig avansert.

Endret av DjShugaA
Lenke til kommentar

DjShugaA,

nå har du fått testet den et par uker, er du fremdeles fornøyd?

 

- Er touchpaden like genial som den ser ut?

- Er støyen fra BR-drevet levelig, også i stille partier i filmen?

- Er det nok power i maskina til å spille det du har testet uten problemer? Er det noen formater som er problematiske?

- Er det bra signalstyrke på touchpaden? Skal ha den inne i et tv-skap (tre + glass dør).

- Du anbefaler XMBC framfor den softwaren som lå ved? (Hva er egentlig inkludert fra Acer, bare Clear.fi og er det noe særlig?)

- Lyden, kan den kjøre bitstream ut eller er det PCM? (og betyr det noe, har prøvd å lese meg litt opp på dette men kan ikke se at det utgjør en definitiv kvalitetsforskjell?)

 

Sorry mange spørsmål, men jeg må nesten ha denne på neste lønning og da hadde det vært fint med feedback fra noen som har den.

 

Har verken mediapc eller BR-spiller fra før, så nå slår jeg noen fluer i en smekk.

 

Mvh,

SKr

Lenke til kommentar

DjShugaA,

nå har du fått testet den et par uker, er du fremdeles fornøyd?

 

Jepp :)

 

- Er touchpaden like genial som den ser ut?

 

Den er genial ja men den bruker IR for å fungere mot revoen ser det ut som. Fungerer ikke hvis du blokkerer signalet fra den med hånda eller peker vekk fra pcen

 

- Er støyen fra BR-drevet levelig, også i stille partier i filmen?

 

Har faktisk ikke fått testet med bluray filmer enda hehe. Kan oppdatere denne posten når jeg har prøvd. Men etter det jeg leste i en test ville du høre spilleren i stille partier på filmer.

 

- Er det nok power i maskina til å spille det du har testet uten problemer? Er det noen formater som er problematiske?

 

Har spilt det jeg har prøvd uten problemer. CPU bruk på en 720P bluray lå på kanskje 15-20% når den streama fra en annen pc her hjemme

 

- Er det bra signalstyrke på touchpaden? Skal ha den inne i et tv-skap (tre + glass dør).

 

Se tidligere svar

 

- Du anbefaler XMBC framfor den softwaren som lå ved? (Hva er egentlig inkludert fra Acer, bare Clear.fi og er det noe særlig?)

 

Clear.fi er det som fulger med...prøvde det i noen minutter og likte absolutt ikke designet og syns det var tungvint å bruke. Prøvd windows media center også men den klarer ikke mkv uten codec packs og kanskje litt crackalacka så da prøvde jeg XMBC og ble meget fornøyd :)

 

- Lyden, kan den kjøre bitstream ut eller er det PCM? (og betyr det noe, har prøvd å lese meg litt opp på dette men kan ikke se at det utgjør en definitiv kvalitetsforskjell?)

 

Har bare HDMI rett til tv så aner dessverre ikke på lyden

 

Sorry mange spørsmål, men jeg må nesten ha denne på neste lønning og da hadde det vært fint med feedback fra noen som har den.

 

Har verken mediapc eller BR-spiller fra før, så nå slår jeg noen fluer i en smekk.

 

Mvh,

SKr

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Vil denne pc-en klare å kjøre football manager 2012 tror dere?

 

PC System Requirements

OS: Windows XP/Vista/W7

Processor: XP - 1.4GHz or Faster, Vista/W7 - 2.0GHz or Faster. Intel Pentium 4, Intel Core, AMD Athlon.

Memory: XP - 512MB RAM, Vista/W7 - 1.0GB RAM

Graphics: 128MB

Supported Chipsets - Nvidia FX 5900 Ultra or greater; ATI Radeon 9800 or greater; Intel 82915G/82910GL or greater.

Earlier cards may only display 2D Match Viewer Mode and are not supported.

Earlier cards may require the DirectX 9.0 SDK is installed to run the game. This can be downloaded from the following url:

DirectX Software Development Kit

Laptop versions of these chipsets may work but are not supported.

DirectX®: 9.0c

Hard Drive: 2GB

Sound: DirectX 9.0c compatible

LAN: TCP/IP compliant

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...