Gå til innhold

100% CPU hvert 5 minutt


Anbefalte innlegg

Den siste uken har PCen min begynt ha bølger med 100% CPU bruk (ikke vært sånn før).

 

Skjer oftest når jeg spiller (FlatOut, Battlefield 1942, etc.). Når jeg starter spillet går det greit i 2-5 minutter før det begynner å lagge som et satan (ca. 2-10 fps), og etter 2-5 minutter øker FPSen igjen til normal. Etter 2-5 minutter går det ned igjen. Og sånn fortsetter det...

Pleier å gå i bølger. Altså ikke plutselig 5 fps, og så 40 igjen.. men det går sakte nedover, og sakte opp igjen.

 

I dag prøvde jeg å følge med på hva som tok CPU når det begynte å lagge, og det ser ut som det er services.exe.

 

Noen som vet hvorfor dette skjer eller hvordan jeg kan fikse det? (Dell Latitude D531 - Windows XP)

Endret av MiniGod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

services.exe er vanligvis en prosess som starter, avslutter og jobber med systemservice.

 

men dette kan også være en trojan.

 

 

hadde noe lignende på en pc for mangen år siden, da var det rett og slett norton antivirus som kresjet med noen aplikasjoner og gnagde i seg all cpu kraft periodevis under spilling som bf2.

 

sjekke evt antivirus og brannmur du bruker, avinstaller de og legg inn noen andre. verdt forsøket.

Lenke til kommentar

Hadde mye sånne problemer jeg og, men etter jeg begynte å bruke et program som heter TuneUp Utilities så fungerer alt perfekt. Den renser opp alle filer, trojans osv. Er desverre ikke et gratisprogram, men du får 15 dagers prøveperiode. Jeg klikket på "Check harddisc for errors", jeg restartet pc`n også begynte den å rense opp, tok et par timer. Ikke hatt noe problemer etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...