Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor fiber wifi funker ikke


Anbefalte innlegg

Har fiber nett fra Telenor, men når jeg prøver å koble til med skolepcen min (windows xp) så finner den ikke nettverket, så tenkte jeg skulle prøve den install cden som fulgte med. Men når jeg kjørte den sto det at den ikke fant nettverket selvom wifi sto på på pcen og ruteren.

Internett funker heller ikke på en pc som jeg har linux på.

Mobilen min (Nokia N82) funker heller ikke.

 

Hva er problemet og hvordan fikser jeg det?

Har en kamerat med fiber fra Telenor også, han kan koble seg til med mobil og hvilken som helst laptop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Logg deg inn på routeren og sjekk hvilken kanal den bruker. Er det kanal 12 eller 13, så sett den på kanal 11.

Maskiner som har USA oppsett på trådløs, ser ikke de europeiske kanalene 12 og 13.

Gått en stund nå xD men det funket fortsatt ikke.

Han nevnte ingenting om at du skulle vente en stund. Du kan vente til du blir blå. antagelig vil ingenting magisk skje som vil fikse wireless-nettet ditt.

Lenke til kommentar

Hvis du ser nettverket og den stopper opp på "kobler til" så er det nesten garantert noe relatert til krypteringstypen som er brukt.

 

For å teste kan du frøst sette av krypteringen. se om alt fungerer feilfritt da.

Hvis det gjør det så er det bare å teste et par alternative muligheter til du finner noe osm fungerer uten problemer. Du bør dog helst holde deg til WPA2, WPA til nød om ingen WPA alternativer fungerer. Hold deg unna WEP da det er notorisk lett å cracke for enhver nerd med over gjennomsnittet peil på sikkerhet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Logg deg inn på routeren og sjekk hvilken kanal den bruker. Er det kanal 12 eller 13, så sett den på kanal 11.

Maskiner som har USA oppsett på trådløs, ser ikke de europeiske kanalene 12 og 13.

Gått en stund nå xD men det funket fortsatt ikke.

Han nevnte ingenting om at du skulle vente en stund. Du kan vente til du blir blå. antagelig vil ingenting magisk skje som vil fikse wireless-nettet ditt.

Ikke ment sånn xD Bare at det hadde gått en stund siden jeg hadde svart. Skjønner jo at det enten funker med engang eller ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...