Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du snakker hele tiden om sosial status, kontakter, sekundærsosialisering o.l. Alt dette bare fordi man har mer penger. Hva du vektlegger i en god oppdragelse er ganske tydelig, men for de aller fleste vil en god oppdragelse gå mest på hvilken type menneske barnet blir når det nærmer seg voksen alder. Og dette har ingenting med hvor mye man har på kontoen å gjøre, men hva barnet har lært hjemme.

Bullshiiiiiiit.

 

Lite penger hjemme = lite kule mobiler, lite kule klær, lite kule bursdagsselskaper, ikke eget rom, ikke egen tv, spillmaskin, mindre lego, duplo, ikke være med på reiser, osv.

 

Holdes utafor = bitter og jævlig unge, som vokser opp, blir muslim og sprenger en eller annen middels stor norsk by til hælvete.

 

Penger spiller ALLTID en STOR rolle.

Lenke til kommentar

Bullshiiiiiiit.

 

Lite penger hjemme = lite kule mobiler, lite kule klær, lite kule bursdagsselskaper, ikke eget rom, ikke egen tv, spillmaskin, mindre lego, duplo, ikke være med på reiser, osv.

 

Holdes utafor = bitter og jævlig unge, som vokser opp, blir muslim og sprenger en eller annen middels stor norsk by til hælvete.

 

Penger spiller ALLTID en STOR rolle.

 

 

Tror det er på tide å få aldersgrense på denne delen av forumet?

Tror aldri jeg har lest noe så idiotisk og lavmål som dette....

--------------------------------------------------

 

Over til det faktiske emne.

Jeg var selv i samme situasjon som deg for noen år siden. Meg og min nåværende kone ble gravide, Jeg 20 år, hun 19 år. Jeg ble akkurat ferdig med utdannelsen og hun var forsatt student.

Vi begynte i det små, leide oss en leilighet på 60 kvm til en rimelig penge, fikk hjelp av venner og familie til innkjøp av babyting og møbler som vi trengte. Finn er også en god ide.

Så tok vi litt og litt av gangen etterhvert som årene har gått. Og i dag er vi begge i full jobb, kjøpt oss hus og bil og det som hører til. Alt av møbler er nå av nyere standard og livet er bedre en noen gang.

Men jeg ville ikke vært foruten den tiden hvor vi måtte snu på hver krone, man lærer å sette pris på penger og hverandre. Det er spesielt viktig den dag i dag hvor vi faktisk kan unne oss ting og at vi setter ekstra pris på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du snakker hele tiden om sosial status, kontakter, sekundærsosialisering o.l. Alt dette bare fordi man har mer penger. Hva du vektlegger i en god oppdragelse er ganske tydelig, men for de aller fleste vil en god oppdragelse gå mest på hvilken type menneske barnet blir når det nærmer seg voksen alder. Og dette har ingenting med hvor mye man har på kontoen å gjøre, men hva barnet har lært hjemme.

Bullshiiiiiiit.

 

Lite penger hjemme = lite kule mobiler, lite kule klær, lite kule bursdagsselskaper, ikke eget rom, ikke egen tv, spillmaskin, mindre lego, duplo, ikke være med på reiser, osv.

 

Holdes utafor = bitter og jævlig unge, som vokser opp, blir muslim og sprenger en eller annen middels stor norsk by til hælvete.

 

Penger spiller ALLTID en STOR rolle.

 

 

Javell ja. Foreldrene mine hadde ikke mye og rytte med da jeg var ung. Jeg er ikke muslim og har heller ingen planer om å sprenge en middels stor norsk by til hælvete.

 

De du prater om er bullshit. Et godt liv avhenger ikke av penger, men om hvilke venner og familie du har!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bullshiiiiiiit.

 

Lite penger hjemme = lite kule mobiler, lite kule klær, lite kule bursdagsselskaper, ikke eget rom, ikke egen tv, spillmaskin, mindre lego, duplo, ikke være med på reiser, osv.

 

Holdes utafor = bitter og jævlig unge, som vokser opp, blir muslim og sprenger en eller annen middels stor norsk by til hælvete.

 

Penger spiller ALLTID en STOR rolle.

 

 

Tror det er på tide å få aldersgrense på denne delen av forumet?

Tror aldri jeg har lest noe så idiotisk og lavmål som dette....

--------------------------------------------------

 

Over til det faktiske emne.

Jeg var selv i samme situasjon som deg for noen år siden. Meg og min nåværende kone ble gravide, Jeg 20 år, hun 19 år. Jeg ble akkurat ferdig med utdannelsen og hun var forsatt student.

Vi begynte i det små, leide oss en leilighet på 60 kvm til en rimelig penge, fikk hjelp av venner og familie til innkjøp av babyting og møbler som vi trengte. Finn er også en god ide.

Så tok vi litt og litt av gangen etterhvert som årene har gått. Og i dag er vi begge i full jobb, kjøpt oss hus og bil og det som hører til. Alt av møbler er nå av nyere standard og livet er bedre en noen gang.

Men jeg ville ikke vært foruten den tiden hvor vi måtte snu på hver krone, man lærer å sette pris på penger og hverandre. Det er spesielt viktig den dag i dag hvor vi faktisk kan unne oss ting og at vi setter ekstra pris på det.

Det med aldersgrense var et godt poeng, haddis.

Det første ungen min skal lære er at det er bedre å ikke ha venner, enn å henge med folk som har lite i hodet. Har du venner som bryr seg om hvor fet mobil du har og hvilken bil din pappa kjører, føler jeg synd på deg (jeg lyger, bryr meg lite).

_______________________________________________

 

Det var ihvertfall litt oppmuntrende å lese om hvordan det gikk med dere. Regner selvfølgelig med at det ikke blir lett det første året. Ønsker jeg kunne kommentere litt mer, men jeg faller i søvn. Takk for støtte ihvertfall, haddis! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...