Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1999 Audi A6 2,4 Tiptronic problemer?


amish

Anbefalte innlegg

Hei.. Har tenkt å kjøpe ny bil, for å få litt mer plass en hva min Astra Hatchback har plass til. Så fant jeg en 1999 Audi A6 2,4L med tiptronic kasse. Så lurer jeg bare på om det er noen kjente problemer med disse bilene, siden den jeg fant hadde passe lav prislapp til modellen og hvor langt den hadde kjørt(80000kr og 180000km).

 

Har en kjenning som har en passat med tiptronic kasse som gikk i stykker etter han kjørte med kampingvogna en sommer. Er dette noe kjent problem, eller er det noe man bare må ta hensyn til med en slik kasse? Og er det generelt andre problemer som ikke bare koster noen kroner å fikse?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke tull i det hele tatt. Du kan lese det overalt. Fra tester og andres erfaring

 

Honest-John:

"Good looks, classy cabin and comparatively inexpensive to run."

 

RAC (bristisk NAF):

"What to Look For:

 

Not too much, really. There have been some tales of niggling unreliability but nothing too serious. "

 

"Used car ownership is rarely this satisfying."

Lenke til kommentar

På hvilken måte kan Honest-John uttale seg om hvordan dens kvalitet er? Har han eid en over en lengre periode?

 

Jeg vet om flere personer som har hatt en hel haug med repreasjoner på disse bilene. Spesielt a4 b5 modellen. Min onkel måtte just ut med 30.000kr fordi en reim røyk(ikke register reima) og det gjorde mye skade. Min far eide en a6 fra den tiden. God og kjøre ja, men var ofte problemer.

Lenke til kommentar

På hvilken måte kan Honest-John uttale seg om hvordan dens kvalitet er? Har han eid en over en lengre periode?

 

Jeg vet om flere personer som har hatt en hel haug med repreasjoner på disse bilene. Spesielt a4 b5 modellen. Min onkel måtte just ut med 30.000kr fordi en reim røyk(ikke register reima) og det gjorde mye skade. Min far eide en a6 fra den tiden. God og kjøre ja, men var ofte problemer.

 

Honest-John er en bilside, hvor blandt annet kvalitet er et tema. Du kan jo sjekke siden selv: HJ

Den er ganske annerkjent, i hvertfall slik jeg har fått inntrykk av. Forbrukere kan legge in egne erfaringer med biler, og det blir tatt til betraktning på de enkelt bilene sine sider.

 

Når en reim ryker, er det vanlig at det blir store omkostninger, og har ingenting med kvaliteten på bilen å gjøre. Det er rett og slett enten uflaks, eller dårlig vedlikehold. Slitne reimer skal bli oppdaget på service, og hvis bilen ikke er gjevnlig på service kan du ikke klage over kvaliteten.

Endret av ChristianHA
Lenke til kommentar

Ikke rart det ikke står noe negativt av det du siterte når du kun tok med det som står under "Good". Du glemte kanskje det som står her og her? Renault Laguna fra sin værste tidsperiode som alle (nordmenn) skal ha det til er en drittbil kommer adskillig bedre ut av det enn A6.

 

Med A6 er det også en del typiske elektronikkfeil, med styringsenheter som lever sitt eget liv og som er tidkrevende og feilsøke. Og kan man ikke gjøre noe selv der, både feilsøke og skaffe nye styringsenheter, da kan det fort bli veldig dyrt..

Lenke til kommentar

Ikke rart det ikke står noe negativt av det du siterte når du kun tok med det som står under "Good".

 

Har aldri påstått at det kun sto positive ting om bilen!

På hver enkelt bil står det negative ting, det finnes ikke en feilfri bil.

Absolutt alle biler har problemer på en eller annen måte.

 

Renault Laguna fra sin værste tidsperiode som alle (nordmenn) skal ha det til er en drittbil kommer adskillig bedre ut av det enn A6.

 

Lagunaen kom seg veldig etter FL-modellen i -05, så er nok derfor den skårer "godt" :)

Lenke til kommentar

Må forresten si jeg alltid har vært litt skeptisk til engelske bil sider som dette, også Top Gear sin. De er veldig ofte ikke fult så direkte ang kvalitet føler jeg. Er ofte man leser at bilen har så bra build quality osv. Men det er mer på kvalitetfølelsen. Og jeg føler ofte Audi vinner mye på kvalitetfølelsen. Får som eier av en VAG, så har de veldig god kvalitetsfølelse og det er det ingen tvil om.

 

Men er fremdeles skeptisk til dems holdbarhet.

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...